Kennel iFokus

Kennel

Etikettpresentationstrådar
Läst 1899 ggr
lilla jag
0

Hej! Jag är ny här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Är en tjej på 13 år och har två hundar som är renrasiga Bichon Havanaiser som är över året båda två 😃Hela familjen har blivit enade att kanske skaffa en Kennel men nu vet vi ju allihop att det inte bara är att skaffa en! Så därför så ska jag leta en massa fakta på nätet! Vår ena hund Trixi är för liten för sin ålder och henne tror vi att vi aldrig ska para, hon är på ett ungefär 15 månader och inte börjat löpt en till och med! Men vår underbara Bella som har ett sånt underbart beteende tror vi att vi ska köra på 😃Men som jag sa tidigare så är det ju inte att bara görat 😉Och så är hon ju inte 2 år en och det är då vi tänkte isåfall! Men jag har först en liten fråga som jag vill ha svar på! Vi köpte Bella som sälskaps hund, och inte kennel hund! Går det att använda henne till det? (Om hon har alla tester bra så klart!) Jag hoppas jag kan få svar på så många frågor som möjligt och om ni vill dela med er av några bra sider där man kan läsa om att  skaffa en Kennel så får ni jätte gärna länka den!

Här är mina två hundar Bella och Trixi! Bella är den ljusa och Trixi är den mörka ❤️

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

joheck
2

Klart ni kan använda henne till avel trots att hon inte är inköpt till det syftet! Så länge ni följer SKKs och BBHCs regler och rekommendationer. Ögonlysning och patella undersökning är väl de primära hälsoundersökningarna för rasen. Läs RAS

Kontakta även någon i avelskommittén hos BBHC för hjälp och stöd. Även er uppfödare kan vara bra att ha med i bakgrunden.

vallhund
1

Här kan du/ni börja läsa på: http://www.skk.se/uppfodning/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

PiganX
0

Hoppas ni hittar all den info ni behöver, annars kan ni ju ringa och rådfråga andra kennlar eller veterinärer om det är frågor ni behöver få svar på. 

Lycka till! :-)

Efyran
0

Välkommen.