Syns du inte...
…så finns du inte! Vad gör ni för att er kennel ska synas? Och inte bara synas, utan synas för de "rätta" valpköparna! Föder man upp en bruksras så vill man troligen ha bruksintresserade valpköpare, likaså om man själv är aktiv inom t ex agility eller utställning (eller flera olika saker). Så hur marknadsför ni er kennel? Eller behövs det inte? Hittar valpköparna er i alla fall?
Tyvärr finns det inom en av mina raser en uppfödare som är allt annat än seriös. När man köper en hund därifrån har den aldrig satt en tass utomhus, valparna växer upp i en väldigt torftig miljö, mestadels i valplådan… Som motvikt till just denna uppfödare har jag nyligen gjort ett album med bilder på hur valparna har det under sin tid hos mig. Jag vill inte skriva någon valpköpare något på näsan, men förhoppningsvis få folk att tänka till och inse att valpar har olika förutsättningar!
Hej! Jag har en webbsida där jag kan göra en kennelsida åt dig. Titta in på Svenska Hunduppfödare där har jag om du tittar på vänstra siden en flik som heter Jag och min kennel. Jag vet inte om du hittar de rätta valpköparna om du finns med där men det är ett sätt att synas. Ett sätt är ju att vara med på olika hundsidor som på vovve finns det kennelsidor. Jag har även en facebookgrupp som heter Svenska Hunduppfödare och där kan man bli medlem.
Hälsningar Elizabeth Olausson Anuadhas Pudlar