Kennel iFokus

Kennel

Etikett: valpköpare-och-fodervärdar
Läst 2072 ggr
Ketang
0

Hitta seriösa amstaff valpköpare.

En kompis till mig har tagit sin första kull valpar och har ingen erfarenhet av att träffa valpköpare osv. Jag har sålt hund (vuxen) och stött på sjuka människor som jag aldrig skulle sålt hund till så jag vet vilken djungel av människor det finns där ute.

Nu är det snart dags för annons på valparna och jag vill kunna ge dom lite goda råd. Vad tycker ni att dom bör tänka på i valen av köpare till denna ras? Hur bör dom lägga upp det för att minimera risken för att sälja till en oseriös? Vad jag menar är, kan man bjuda hem valpköpare för att titta, skicka hem dom, fundera på saken och sen säga att dom inte får köpa? Ska man ta handpenning av alla valpköpare eller är det att riskera att sätta sig själv i en rävsax om det framkommer att man sen inte vill sälja till någon som lagt handpenning?

Alla goda råd tas tacksamt emot!

Michaela-N
5

Lägg bara upp annons på rasklubbens hemsida. Bjud hem de som vill komma, efter telefonsamtal. Tillåt inte under några omständigheter att folk tar med sig en valp direkt vid första besöket, även om valpen är lev. klar. Då hinner du, eller i ditt fall, din kompis, tänka igenom beslutet! Lycka till! Glad

vallhund
2

Och ta inte handpenning, får då är kompisen tvingad att sälja.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.