Att man är ärlig, vänlig och inte tjatar/tappar tålamodet om uppfödaren inte svarar "snabbt nog".
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

att uppfödaren har samma tänk om hundens mentalitet som jag har. Inte avlar på en .tex. stressad tik :)
Låta snäll ;)
Att man t.ex skriver oh berättar om vad man gör, hunderfarenhet, varför man är intresserad av hund från den kenneln, vad du vill med din hund, hur du jobbar, familjesituation osv. Så slipper uppfödaren fråga om sådant.
Nu föder jag inte upp hundar, men de hemlösa katterna jag har omplacerat måste jag säga att jag blir ganska så less på folk som inte läser annonsen riktigt.
Skriver jag t.ex. "Kan endast vara innekatt, kastrerad osv", så får man frågor om katten i fråga är kastrerad och så berättar de om sin fina gård där katten ska få springa lös och leva lycklig i alla sina dagar.
Ganska tröttsamt att upprepa sådant som står klart och tydligt i annonsen.
Men som den annonsgluttaren jag är själv, en riktig Blocket-torsk, hade jag faktiskt önskat att fler skriver ut i annonsen vad de faktiskt vill ha för sin hund/djur. Tycker det känns tarvligt att börja sitt mail med "vad kostar hunden?".
Letar man efter en viss ras t.ex. så kanske man har ett någotlunda hum om vad de brukar kosta, men det kan ju också skilja flera tusen emellan.