Tips på tåliga leksaker!
Är det någon som har tips på tåliga leksaker så dela gärna med er av dem här! Det jag är ute efter är saker som tål tuffa tag från en hel kull, och som givetvis är så roliga att de väljer att leka med dem!
Jag fick tips från vattnadal om kokosnöt. Kanon bra leksak. Går aldrig sönder. När den torkat ihop inne i nöten började den även skrammla lite och det blev extra kul.
Men dom där mjuka leksakerna utan stoppning med ett par pipblåsor i älskar mina hundar. Ett par av mina hundar "dödar" leksaken och sedan tar ur den (stoppningen) Så dessa mjukisar är jätte bra.
Herax absoluta favoritleksak är en repboll med handtag/snöre. Han har både med kort snöre och med långt snöre. Den tål väldigt tuffa tag (rekomenderar den däremot inte att ha i sovrummet på natten med leksugen hund, för mattes ben är inte lika tåliga som bollen och den gör ont att få på smalbenet…) och bollen gör den väldigt rolig att "döda", eftersom det blir lite tyngd i änden som gör att den ålar sig lite.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
Den har jag i hundarnas rasthage. Den har dom mycket kul med.
Tack! Kokosnöt har jag hört förut men glömt bort. Undrar om det finns att köpa såhär års? Måste kolla! Repbollar har mina haft, men inte med handtag. Dem har jag mer tänkt mig till träning, men valparna ska få en!
kokosnöt verkar va en kul grej ska jag lägga på minnet
På min Citygross har vi kokosnötter året om det borde gå att få tag på..
Jag har köpt snören med knutar … på rusta med handtag o uten … mina valpar e för små att leka än men dom kommer säkert gå varma …
Jag har krtivitets boll en hård rätt stor som jag gissar kommer vara kul att leka med med eller utan mat i !!
Gamla strumpor som man gör ett par knutar på är väldigt bra valpleksak också
Avdankade skyddsärmar.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag har gjort egna leksaker, sk Apnäve-knutar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Apans_knytnäve
Är man bara lite händig så kan man knyta hur många som helst, Provade med olika tjocklekar på repet osv, blir jättefina och håller bra!
Gjorde en jättestor, vägde typ tre kilo, hundarna älskade den!
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
#7-8 Jätte fina tips