Kennel iFokus

Kennel

Etikettvalparna
Läst 5536 ggr
Vovvie94
0

tinga valp?

om man vill tinga en valp, hur ska man gå till väga? vad ska man säga om man ringer?? "Hej, jag vill tinga en valp!" eller om man mejlar, ska man ha med att man vill tinga en valp i början av mejlet eller först berätta om sig själv??

hjälp tack! ^^

russin
1

Man kontaktar uppfödaren och berättar att man är intresserad av en valp - för ingen valp lär bli tingad förrän båda parter är överrens.

Man berättar lite om sig själv och ber att få komma och hälsa påGlad

Vovvie94
0

#1 okej! tack så mycket! Skrattande

vallhund
0

Det är nog ganska få uppfödare som går med på att man får tinga valp, innan kullen ens är född, speciellt gäller det nog arbetande raser. Vill man vara säker på att få en valp så skall man betala handpenning, o jag har aldrig hört om någon BC uppfödare som gör så.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Ronja06
0

Jag föreslår att ni mejlar. Frågar lite om valpplanerna (ex. föräldradjur, hälsa, temprament m.m.) Enkel och kort presentation om dig själv och levnandssituation. Ev. fråga om man skulle kunna träffas någon dag och prata vidare.

Jag anser att kontakten är ytterst viktig köpare-uppfödare. Själv föredrar jag att ta kontakt med uppfödaren redan långt innan ens valparna har landat. Hälsa på föräldradjuren (och så möjligt är det ultimata både hane och tik) Bilda dig en egen kontakt och uppfattning om saker och ting. Och presentera dig som dig själv inför en uppfödare. *dvs. tala ärligt, var dig själv, gör ingen stor sak av det m.m.* En uppfödare blir även, förhoppningsvis, en framtida vän och ett guldkorn inom hunderiet.

Jag har sett att du är lite inne på border collie i dina tidigare trådar, det jag tycker är hemskt bra är om man skulle kunna se hur föräldradjuren jobbar live. (ja, jag är lite nördig av mig och tycker sådant är ytterst intressant)

Mvh Emelie Förlägen

Vovvie94
0

#4 ja, jag är inne på en border och jg känner även uppfödaren ganska väl, och har spenderat ett x-antal timmar med hennes hundar^^

har sett tikarna, som är till för avel, i arbete och har bildat mig en uppfattning, som även du tkr är bra ;) efter att jag så vallningen så kan jag ärligt säga att jag bytte "favorit" till den yngre, eftersom hon var mer lättarbetad och hade lite häftigare stil^^

[nataschaj]
0

Kontakten e jätte viktig!

Mejla å skriv om dej själv, fråga om föräldrar/syskon te föräldra djuren, kolla upp på skk avels data bas för å se historik hur de ser ut hos dem hundar. Deras mål me aveln å valp kullen, be om å få hälsa på.

Jag har jätte bra kontakt med min, de har verkligen klickat, å ja känner att ja kan vända mig till henne när som, samt att ja får åka upp med hunden/valpen å sen har dem tränings dagar då man verkligen är välkommen å träna hund å få hjälp.

klickar de inte mellan dej å uppfödaren så köp inte!