Border collie ägare!
Jag är inne på att skaffa BC, men jag kommer inte ha egna får, men tänker valla 3-4 ggr i veckan och träna och tävla i agility. :D
jag undrar vad ni border-ägare utan får gör med era hundar under dagen och hur länge? Det vore oxå kul att få veta hur era hundar påverkas när de inte utför denna träning?
kör ni agility två timmar och kör sedan tex sök i skogen med dem eller vallar ni varje dag och fyller ut med agility??
tack för svar!^^
Jag har en BC som jag gör väldigt mycket olika med. Det beror helt på vad hunden tycker är roligt och inte. Jag kör Agility och Treiball (bollvallning) Jag har försökt med freestyle, men det var inte lika roligt. Jag kör annars sök och är ute och springer i minst 30 minuter om dagen med min BC.
#1 härligt! :D jag kör oxå treiball, fast med en tibbe^^
en av anledningarna till att jag vill ha en BC är att jag inte vet vad jag vill göra. är inne på spår, räddning, lydnad, sök, treiball, vallning, agility, freestyle, rallylydnad och lite annat kul, och vilken ras passar inte bäst till det?? ;)
#3 Haha, tjejen kör agilityn och jag skall inrikta mig på treiball och freestyle. Sedan skall jag också utbilda mig till vårdhundsinstruktör. Så jag kan använda hundar i mitt jobb också.
#2 japp det har jag! :D för typ en månad sen^^
har fått många svar från alla! 

Jag har en bc, dock går min sällan upp hög stess. Man märker tydigt på henne om hon har fått förlite aktiverig under ety par dagar, då slänger hon sig till ytterdören så fort man rör sig. Under en dag får hon ett par prominder, hur många och långa varerar, är på klubben och tränar agilitu ett par dagar i veckan, dock tränar hon ganska lite förtillfället då hon har ett skadt knä, sen har klicker/freestye tränar vi ett par gånnget i veckan, hon är med i stallet ganska ofta. När det kommer till vallign är jag väldgt dålig på att göra det ofta tyvär, hennes föra ägare hade får och hon vallde dagligen :) hon är långt ifrån en stäjan på det och med åren klara hon sig mer och mer utan det
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se