Kennel iFokus

Kennel

Etikettvalparna
Läst 4555 ggr
Katti
0

Bara en valp

Igår fick min lapphund en valp. Jag visste att det bara var en eftersom jag röntgat henne. Först verkade dräktigheten helt normal. Hon gick upp en massa i fjärde-femte veckan, men sedan stannade det av. Jag fattade misstankar och valde att röntga, något som jag annars inte brukar göra.

Måste erkänna att jag hade oroat mig för förlossningen. Det är ju betydligt större risk för både fellägen, värksvaghet och stor valp när det bara är en… Men allt gick alldeles strålande bra! En sak var lite lustig dock; den föddes med moderkakan kvar runt magen! Det har jag bara sett på snitttade valpar, men det händer tydligen vid naturliga förlossningar också!

Är det någon som behöver amma så finns vi i Östergötland (Rimforsa). Här finns både mat och plats för fler Skrattande.

myra82
0

Grattis till det lilla livet!Glad

vallhund
0

Grattis!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Doglovers]
0

Kan det varit fler men blivit resorberadeObestämd Det har hänt oss. Tiken går upp och blir tjockare för att bara "Poff" bli smal igen.

Skönt att det gick bra ändå med den lilla.

Katti
0

Ja, så kan det ju ha varit. Tanken har föresvävat mig! Men det blev ingen hängning, så det kan ju vara anledningen till att det bara blev en.

På 18 timmar hade han gått upp från 350 till 403 gram! Sedan har jag inte vägt honom mer; det verkar ju inte gå någon nöd på honom Skrattande.

vallhund
0

Hägning eller ej spelar nog ingen roll för antalet valpar. Har hanen ejakulerat i tiken så lär det finnas mer än ett fåtal spermier.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Doglovers]
0

De gånger vi haft tomma tikar, så har det inte varit någon hägnin. Förstår att valpen har det gott nu utan konkurens. Vill du ställa upp med din tik som amma kan du nog vända dej till ammacentralen. Har namn och nummer någonstans men veterinärstationerna har det nog också.

Katti
0

Ammacentralen finns tyvärr inte mer enligt mina efterforskningar… Och min erfarenhet är att veterinärerna är sorgligt ovetande (men det kan så klart finnas undantag!).

[Doglovers]
0

Nej vad synd. Hade för mej att person i taxklubben var kontaktperson.

Katti
0

Det var en (eller två) i cavaliersällskapet, men den sidan är bara tom nu. För ett par månader sedan startades en sida, men den verkar död nu… Det som finns är en grupp på Facebook.

[Doglovers]
0

Jag kollade lite igår och det är som du säger borta nu. Det fanns en som jag hade namnet på, men den tycks ha lagt ner detta. Tråkigt faktiskt, men det är väl ett visst jobb.

Det kan ju bli vissa komplikationer när man lämnar över sina småttingar till vilt främmande människor. Hur man gör med ersättningar och annat ? Vet du något om sånt? Man kanske hamnar i en sådan situation någon gång. Nu har vi haft sån tur att vi oftast har ett par tikar som valpar samtidigt och då hjälper dom varandra.

Men det är ju bra att det finns på FB för då når det ju fler personer.

Katti
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju glömt att skriva här! Min portugisiska vattenhund fick en vecka efter Aaya nio valpar. Två av dem fick efter några dagar flytta till Aaya. Imorgon är de två veckor och även de växer och frodas Skrattande. På bilden är de två dagar och Dumle är 9 dagar. Lite skillnad är det ju!!!

Aaya var helt fantastisk. Hon rusade till valparna och tog sig an dem från första sekunden Kyss. Axa märkte aldrig ens att två valpar försvann!

[Doglovers]
0

Visst är det härligt när dom kan hjälpas åt med dom småSkrattande

monstermash
0

Så söta! Grattis till båda kullarna, såhär lite i efterhand :)

Katti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är mamma Axa med de valpar som hon har kvar!

[Doglovers]
0

Jösses, vilka små tjocka korvar SkrattandeMåste erkänna att jag är rätt svag för bruna hundar. Har alltid viljat ha en, men aldrig fått någon. Men man vet aldrig. En dag…