Kennel iFokus

Kennel

Etikettdräktighet-och-förlossning
Läst 6876 ggr
chillevi
2012-03-05 14:47
7

Dräktighet

Hej!! Hur länge efter att tiken har parats kan man börja se dräktighetstecken? Om man inte sett någonting på 3 och en halv vecka kan man vara ganska säker på att det inte blir några valpar då? //Hillevi

Katti
2012-03-06 11:29
0

Nej, det kan mycket väl bli valpar i alla fall. Olika tikar visar olika mycket. Det jag brukar leta efter är dräktighetsflytningen, det är ett säkert tecken! De flesta andra är tämligen osäkra så tidigt eftersom ju alla tikar alltid blir skendräktiga. Så det är viktigt att ha koll på vad just den tiken brukar visa för tecken när hon inte är parad.

chillevi
2012-03-06 16:08
0

Tack så mycket! Är inte jag som ska ta valpar, utan en uppfödare som jag ev. Ska få köpa valp från.

vallhund
2012-03-07 09:48
0

En duktig vallhundsförare, tillika erfaren BC uppfödare fick reg.förbud något år för att hen tävlat med en tik som var långt gången i dräktigheten.

Detta upptäcktes först när tiken började valpa, det var en tjuvbetäckning o där fanns bara en valp som tiken bar långt uppe.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Forest]
2012-03-26 00:23
0

passar på att fråga lite med när denna tråd finns :) Kan vissa tikar bli lite anorluna rätt så snabbt? menar våran Enja är mycket mer knähund nu hon vill verkligen vara med oss. Sover normalt o äter normalt inget där är förandrat men hon har annars vart väldigt energisk. Och löpet var hon som vanligt pigg glad hurtig. Hon är sprallig men ja inte som förut även är lite mer "polis" o säger gärna till våran andra hund att skärpa sig.

1 när är denna flytning ser man den lätt eller måste man springa efter varje gång hunden kissar o kolla?  Flört

Katti
2012-03-26 13:44
0

Att de är keliga och "efterhängsna" är ett av de första tecknen på mina tikar också! Dräktighetsflytningen kommer från fmte veckan. Den syns tydligt hos korthåriga hundar, men på lapphundarna är den svår att få syn på i all pälsen!

[Forest]
2012-03-26 21:49
0

5 Tack då får vi hålla tummarna för allt går som jag/vi vill det vill säga några valpar o att allt går bra. Är bara fodervärd men läst på massor o vill ju verkligen kunna detta för att läsa av henne o veta "nu händer detta". Hon kommer bo hos uppfödaren o vara där i god tid innan men iaf :) Denna flytning kommer inte vara så lätt att se på våran tös heller antar jag :P