Border Collie kennel^^
är det någon som vet om det finns några kennlar som föder upp röda/ bruna border collies??
har hittat en i göteborg, en i stockholm och en i sillefteå^^
bor i Västerås, och vill görna inte åka närmare hundra mil, för hundens skull. vill helst bara att valpen ska vara i bilen i några timmar max!
även andra kennlar med border collies är tacksamma! nog för att jag har en lista på 20 stycken men det finns nog många jag inte vet om;)
Finns ingen seriös BC uppfödare i Sverige som avlar på färg.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
# jag vet, men man kanske kan få titta på dem och se om de har rage som är vanligt för röda hundar för då kommer jag inte skaffa en ^^
Lite nyfiken, vilken kennel i Sollefteå (antar jag du menade) har du hittat som föder upp röda bc? Och rage vad är det?
# everics hette kenneln och det fanns två stycken jättefina bc's! :D
rage är aggresivitet. vet inte riktigt vad som utlöser det men det är väldigt vanligt bland röda hundar :/
det kommer som infall för hunden och det har hänt att männsikor har blivit allvariligt bitna..
därför vill jag gärna träffa röda border collie's för att se om det finns någon lite signal av att det finns där, som en lite check up ;)
# 4
Rage är inte vanligt hos röda hundar, om det inte handlar om cocker eller springer spaniel.
http://tollarenakito.wordpress.com/2009/11/10/rage-syndrome/
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
OK, Everics. Men dom föder väl inte upp röda BC, färgavel. De avlar på vallande godkända BC. De råkar äga två hanar som är röda, men ingen av dem bär deras eget kennelnamn. Jag äger själv några bruna/röda reggade BC och har träffat en del, och ingen av dem har varit aggresivare än andra BC i andra färger. Har haft svart/vita, vit/svarta, grå, trefärgade svarta, trefärgade röda och de har självklart haft sina personligheter men ingen har varit aggresiv. När det gäller BC så rekomenderar jag ett besök på svak.se för mer info om rasen. Funderar man på att köpa en BC så ska man ha klart för sig att den i första hand är en arbetshund som kräver förståelse för vallningsegenskapernas betydelse för hunden och dess uppförande. Att uppfostra en valp är svårt nog, lägg till vallningsegenskaperna och hantera dem "fel", ja då är det lätt hänt att du har en problemhund pga ägarens okunskap.
#5 okej, tack! :D
#Det va så jag menade men kan bara inte formulera mig…^^ och jag tänker satsa på vallningen men tycker bara att de röda är sååå fina! ^^ men jag kommer nog satsa på en valp från en jag känner, där jag älskar förädlradjuren och de är så häftiga i vallningen! :D