Kennel iFokus

Kennel

Etikettlite-allt-möjligt
Läst 14847 ggr
Katti
1

Pia Snellman

Hittade den här annonsen på Blocket Att människan aldrig ger sig… Jag har anmält annonsen, men det skadar kanske inte att fler gör det. Riktigt skenhelig är hon också, eller vad sägs om detta:

_"Vill ni ha livstid support från den ni köper en ny familjemedlem ifrån?
Är det viktigt att NI känner er trygga med uppfödaren/säljaren, att ni vet att Hon finns där vi ev. frågor under valpen/hundens liv?
Visst då har ni kommit rätt.

Det är viktigt att erat hundköp är välplanerat.

Du kan följa valparnas uppväxt på min hemsida
www.blandisar.com

För att sortera bort oseriösa köpare, så kan man reservera en valp, mot en handpenning på 2000 kr och resterande betalas vid leveransen.
Valparna kostar 6000 kr.

Ni kan ringa eller maila. Jag svarar ej på oseriösa mail ej heller ni som enbart vill ha foton trots att ni inte är intresserade utan bara vill samla snygga kort.

Däremot skickar jag gärna kort till er seriöst intresserade som bokat valp, så ni får följa med er valps uppväxt.
Ni får gärna komma och hälsa på er valp under uppväxten."_

Hon kan nog få in 2000:- några gånger på det sättet…

Bokskogens
0

Jag är inte insatt i denna människa alls, men hur kan du säja att det är hon?

Malteser
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej.

Har skickat informationen vidare till;

Baksidan av Hundvärlden.

http://h1.ripway.com/baksidan/ 

Lillemoor / Smultronställets Kennel.

Katti
0

Googla och du skall finna! Hon är en bedragare ut i fingerspetsarna och har lurat många hundägare och blivande sådana. Periodvis har hon suttit inne för detta men hon fortsätter även från fängelset. Kolla på länken som Lillemoor skickade (klicka på Pia Snellman uppe till vänster).

AnneN
0

Superbra att ni varnar för henne här inne också, ju fler som blir varnade och uppmärksammade på denna oseriösa uppfödare (finns även fler) ju större chans är det att färre blir lurade.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Denna kommentar har tagits bort.
Bokskogens
0

Jag vet vem Pia är så pass (men ej 100% insatt), men undrar hur ni kan veta att det är just hon som lagt ut denna annons? Kan ju inte anmäla något utan att veta att det är en "ful" person.
Hoppas ni förstår vad jag menar. För utifrån sett ser det ut som vilken vanlig annons som helst…

AnneN
0

#6 vi vet att det är hennes annons eftersom att det i annonsen finns en länk till en av hennes hemsidor.

_**/Mvh Anne

Bokskogens
0

Aha!
Tackar!! Där ramlade hela poletten ner! Suveränt!

NiklasC
0

Hon har verkligen gjort allt för att det ska se seriöst ut.

Annonsen är tyvärr kvar ännu…

Aoska
1

http://vovve.net/Hundannonser/view.asp?aid=97459

Kan det här vara Pia också? Här utannoseras i alla fall hanhunden (pappan till valparna ovan) till avel.

AnneN
0

#10 ja det är samma person

_**/Mvh Anne

anaprincess
0

Hoho jag skrev en kommentar i hennes gästbok på hennes kanin uppfödnings sida och nu har hon blockat mitt IP nummer ^^

Hon har skrivit på sin sida att hon har en sjukdom som heter Lymfödem och att hon har ständig värk.

Så jag skrev en kommentar och frågade om hon nu har så ont hur orkar hon ta hand om alla 40st kaniner och 5st hundar och föda upp på båda djuren?

Katti
0

Hon får nog hålla minutiös koll på sina gästböcker för det lär skrivas mer i dem än vad som visas Cool.

anaprincess
0

#13 Jo jag lär nog inte va den ända hon blockat

AnneN
0

#14 haha jag blev blockad snabbt på en av deras sidor på Nogg.se efter att jag i gästboken ifrågasatte varför de inte reggar sina schäfrar i SKK (låtsades vara ovetande).

_**/Mvh Anne

anaprincess
0

#15 Vad kul om alla här inne gick in ock skrev i hennes gästbok så att hon inser att folk inte tycker att det är okej göra som hon gör och att det sprider sig vem hon är och vad hon sysslar med!

AnneN
0

#16 hon är nog fullt medveten om att vi är väldigt många som inte gillar det hon pysslar med, men hon har hållt på sedan 80-talet och verkar hittills inte ha brytt sig om vad andra tycker.

Det varnas för henne överallt på nätet, via mejl, mm.

Finns en lång tråd om henne inne på blandrashundar där jag vet att hon själv reggade sig med en användare (som blev blockerad) och skrev. Finns även minst en tråd på hundar.ifokus

_**/Mvh Anne

[jakke94]
0

gick in på hennes hemsida.. där skriver hon hon såg "ett renrasigt helvete" i svt i tisdags .. och att det är därför hon avlar på friska fina och snälla hundar ^^

borde inte hon blivit polisanmäld av alla "valpköpare" ?

anaprincess
0

Va in och tittade på hennes sida igen och undrar nu om det inte är så att man bara får ta 2 kullar per år om man inte är registrerade som uppfödare? Hon tog ju 3 kullar under 2008 varav två kullar var på samma tik med endast 7 månaders mellanrum :/

[jakke94]
0

#19 .. tror det är skks regler.. och då det är blandraser så har hon ju inte dem inreggade.. så då tror jag att ingen kan kontrulera det..

rätta mig om jag har fel :P

anaprincess
0

#20 Har för mig att det var så att man som privat person bara får ta två kullar per år. Men som kennel så får man ta fler men tiken måste få vila viss länge innan man får ta fler kullar på den men man får ta fler kullar som kennel om man har fler tikar. Eller är jag ute och cyklar nu.

[jakke94]
0

ja jag vet inte :P kanske båda är ute och cyklar :P haha vi kanske får svar snart av nån som vet ? =) hehe

anaprincess
0

#22 Hoppas det :)

AnneN
0

#19 - 22

Djurskyddsmyndighetens föreskrifter om kravet på DFS 2004:5

**

tillstånd enligt 16 § djurskyddslagen (1988:534) för

hållande m.m. av häst, hund, katt och övriga

sällskapsdjur;

**

"Följande verksamheter med hund ska anses vara av större omfattning:

Hund

4 §

1. hållande av 10 eller fler hundar äldre än 12 månader,

2. uppfödning av 3 eller fler kullar per år,

3. upplåtande av 3 eller fler hundar per år,

4. försäljning av hundar från 3 eller fler kullar per år av egen

uppfödning,

5. försäljning av 3 eller fler hundar per år från annans uppfödning, samt

6. förvaring eller utfodring av 4 eller fler hundar."

Källa: http://www.jordbruksverket.se/download/18.b1bed211329040f5080001759/DFS_2004_05.pdf

_**/Mvh Anne

AnneN
0

Kan även meddela att jag vet att de är anmälda för att de tog för många kullar ifjol.

_**/Mvh Anne

anaprincess
0

#24 Jag är nog lite trög men menas det att man får max ta 3 kullar per år som privat person?

[jakke94]
0

om man har en kennel registrerad så får man ta fler men om man tar kullar och säljer utan något kennelnamn får man bara ta tre kullar :P du kanske inte förstod nu heller då jag kom på att det ej va nån bra förklaring :P

anaprincess
0

#27 Jo jag förstår :) Trodde att det var 2 kullar per år man fick ta.

AnneN
0

#26 - 28 Det står att om man ska ta 3 kullar eller fler så måste man ha tillstånd.

Alltså utan registrerade kennelverksamhet så får man ta max 2 kullar per år.

_**/Mvh Anne

anaprincess
0

#29 Då är det glasklart tack Anne :)

Vattnadal
0

Men bara för att man är registerad hos SKK får man inte ett §16 tillstånd automatiskt. Detta måste man ansöka, om man har fler än 10 vuxna hundar, tar fler än 3 valpkullar per år eller har annan verksamhet enligt ovan text.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

anaprincess
0

#31 Så om man föder upp blandraser och har ett sånt tillstånd så får man ta mer än 2 kullar? Trodde att det bara gällde renrasig uppfödning.

AnneN
0

#32 nej det gäller oavsett renras eller blandras.

_**/Mvh Anne

[sheltietjej]
0

Hon ringde min mormor och frågade om valp…

Skunken
0

Hon har precis varit aktiv på cockerforum.se men hon är raderad därifrån nu! ;O

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

[Doglovers]
0

Klart hon inte vill skicka kort på valparna. Då ser man ju vilken hund man tingat. För dessa hundar tingas flera gånger om.

Men jag blir faktiskt rätt imponerad av henne. Hur kan man sitta bakom galler och ändå sälja hundar och hästar som inte finns. Jag undrar hur hon fungerar?

Hoppas bara innerligt att man inte råkar ut för henne. Hon har dessutom ett annat namn nu.

Hon har även varit aktiv i detta forum för något år sedan.

[iurochskur]
0

Åh vad upprörd jag blir! Ta två kullar på samma tik bara 7 månader emellan!! Snacka om djurplågeri.

Hoppas att dom får stopp på henne snart…

[iurochskur]
0

Kan nu upplysa om att hon har en nyare hemsida och ska para den stackars tiken för fjärde ggn!! Inte får Hon vara ifred den stackarn…kolla länken.

http://www.kimmigardenskennel.se/33561831

lunaliahund
0

När blev hon dömd för bedrägeri (eller annat) sist?

Chilli10
0

Konstigt att det inte går att stoppa en sådan människa.
Undrar hur hon kan byta namn bara sådär.. =/

Ellenfyrkant
0

#24 Vad innebär punkt 3 och 6 ?

#31 Bra klargörande!

#36 Internet kan man väl ha även i fängelse. Och hon är ju inte farlig vad jag förstår, utan en bedragare så är man uppmärksam och har koll på vart man köper ifrån klarar man sig nog fint. :) Framför allt ser till att få komma och träffa valparna.

Men tar hon verkligen kullar på "denna stackars tik" då? Vad jag förstår det som så finns det inga valpar hoss henne…

Mvh Ellenfyrkant

Keso
0

Oavsett om man har ett registrerat kennelnamn hos SKK eller föder upp blandrashudnar får man bara ha 2 kullar per år utan ett § 16 tillstånd från sin Länsstyrelse. Så from kull 3 krävs tillstånd.

Ellenfyrkant
0

#42 Stämmer det verkligen? I så fall är det ju väldigt många reggade uppfödare som har detta tillstånd och det lär ju inte ställas allt för höga krav för att få det, eller? I och med att det är så många som fått det.

Mvh Ellenfyrkant

Katti
0

Michaela-N
4

Hon borde heta Pia Dumman!

Jättehemskt :(

[Doglovers]
0

Hon heter inte Pia Snellman längre. har inte läst igenom alla inlägg. Kanske det står hennes nuvarande namn där. Annars kan ni PM,s mej så får ni det.

[Forest]
0

Fy att hon änds får ha djur är jag förvånad över. Sett hennes anonnser lite här o där, hon lånar ut sin hane tror det tillomed var flera hanar hon ahr för parning. Tror inte alla vet OM att det är Pia de har med att göra, antar hon får en del tikar trots allt :-(

LinaK
0

Alltså jag förstår inte hur hennes hundhållning går till, hur många tikar har hon egentligen??

Går man in på hennes sida har hon dels kullar med hennes "stamtik", sen en cockerspanielkull som föddes i April i år, sen en kull mellan Jack russell och pudel som föddes i januari i år. Men var är dessa tikar någonstans?

Nu ska hon spara två tikar ur senaste kullarna. Blir väl dom framtida "stamtikarna"

Sen har ju även hennes man kullar verkar det som på små blandisar, kanske ger mer pengar att föda upp små blandrashundar.

Fattar ingenting.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Doglovers]
0

Alla hundarna är nog hennes i egentlig mening. Men hon skriver över en del på hennes man så det ser lite bättre ut…? En del gör så för att slippa en del utgifter. Och då kan hon ta fler kullar.

Klart det ger mer pengar. Hon behöver ju inte göra allt som en riktig uppfödare gör, med stamtavlor med mera. Inga meriter eller undersöknngar innan parning. Små språngavgifter.

Det här är bara ett påstående och fundering. Inga fakta alltså. Och så vill jag bara påminna om att hon brukar vara aktiv på sajten. Kommer inte ihåg vad hon hade för nick sist.

Lucifer06
0

http://www.ettrenrasigthelvete.se/

Är det här hennes hemsida också eller är det bara något hon "stödjer"?

http://www.eyeam.se

[Doglovers]
0

Var inne och kikade lite. Hittar inga namn på personen som har sidan och då kan det kvitta.

anaprincess
0

#50 Det är hennes sida. Man blir mörkrädd när man ser vad hon skrivit och att vissa håller med om det.

[Doglovers]
4

Den sidan borde anmälas och tyvärr måste jag säga att genom oss får hon reklam och många besökare på sidan. Det är rent kriminellt det hon skriver om andra uppfödare. Vad är sant…? Det kommer från henne. Ska man tro på det hon skriver? Tror inte det. Det finns 2 kvinnor i vårt land som man ska passa sej noga för. En talar norska och en skånska. Sälj inga hundar där ni anar oråd.

mariell4466
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu finns den rysliga kvinnan I jämtland och har annons på Blocket igen

http://www.blocket.se/jamtland/Jack_Russel_valpar__liten_och_robust_ras_38662347.htm?ca=3&w=1

LinaK
0

#54 Men det är väl inte samma människa? Bilden du visar är väl den där Norskan? Denna "Pia Snellman" bor ju i Södra Sverige vad jag vet.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se