Vet någon om Australian Koolie
finns att införskaffa i Svea?
Med Vänlig Hälsning: Sara
Koolie? Har jag aldrig hört talas om! Berätta gärna mer om vad det är för ras!

Det är bland annat en vallhund.
Länkar till deras klubbsida så du kan läsa mer om rasen =o)
http://www.australian-koolies.info/
Den är en underbar ras med massor av vilja =o)
Ha det gött!
Tack! Verkar vara ytterligare en icke godkänd ras/ras under utveckling. Vill man ha en sådan ska man vara medveten om vad det innebär. Se den här tråden om Mini Aussie, som jag själv är sugen på.
Jag blev förresten uppringd av en uppfödare av mini aussie här i Sverige. Han hade googlat och hittat min tråd! Då blev jag ännu mer sugen så klart
.

Tack för länken!
Ja, det verkar ju inte bättre och tycker det är jättetråkigt =o(
Medveten är jag =o)
Jag är själv uppvuxen med Finsk Lapphund och Schäfrar.
Jag får nog tänka om vad gäller vilken ras jag önskar. Skulle vilja ha en Ridgeback utan "ridge", men där vet man hur det går för dessa valpar >=o(
Ha det gött!

Oj, hoppas på att den här tuffingen blir godkänd här i landet snart! Verkar ju hur grym som helst 
Efter debatten om ridgen skulle jag tro att fler får leva! Jag försäkrade en gul flat för ett tag sedan. De dyker ju upp titt som tätt men får sällan leva. Har mycket svårt att förstå hur man kan slå ihjäl en levande varelse p g a att den har fel färg eller av andra helt utseendemässiga orsaker. Fick själv en övertecknad sheltievalp i en kull och fick rådet att ta bort den för den skulle ge mig dåligt rykte som uppfödare. Jag behöll den självklart! Kan nu se mig själv i ögonen och får väl leva med det eventuella dåliga ryktet
. Valpen lever som högt älskad familjehund.

Det är även för mig helt obegripligt. Tycker du gjorde alldeles rätt =o)
Vad fint gjort av dig och strunta i vad andra säger och råder dig att göra. Friska djur avlivas inte helt enkelt tycker jag.
Jag skulle lätt kunna leva med ett sådant "dåligt" rykte!
Puttar upp.
Tv 4+ just nu handlar det om Koolie.
Zabelle
Min första tanke var "En korthårig Australian Shepherd". Haha!
Men den verkar skitgrym, den rasen. Hoppas den blir godkänd i framtiden. Intresserad blev jag iallafall.
#9 - Samma här!
Är mycket förtjust i den här rasen. =)
//Lina
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har sedan en tid haft Koolie i tankarna! Men känner nog att jag väntar ett tag tills man vet mer om rasen. Den verkar vara rätt splittrad. Men förhoppningsvis en ras på uppgång!
Mvh Emelie 
Härlig hund! Det känns som om det är mycket kelpie och BC i den!