Foder med fisk protein ?
Hej
Vi letar febrilt efter ett bra och "billigt" foder med fiskprotein, (alltså inte kött protein )
Gärna där man kan köpa STÖRRE säckar, Köper just nu ett foder som kostar oss 3000 kr i månaden och detta räcker endast till två hundar, 4 stycken 15 kilos säckar, De andra klarar av köttprotein bra och äter ett annat foder… som är mycket billigare, detta går aldrig i längden..
Någon där ute som har tipps på bra foder med detta innehåll som blir billigare än det vi har nu ?
Vet ni att han/hon är allergisk mot allt kött? Mitt tips är BARF. Då kan man utesluta en sak i taget och verkligen få veta vad det är som hunden inte tål. Kanske är det inte ens något protein utan något annat i torrfodret?
Titta in på http://barf.ifokus.se Där finns otroligt mycket samlad kunskap om foder!

Hej
Vi kan tyvärr inte göra något blodprov eller pricktest förens hundarna blivit ett år säger vetrinären… Men alla foder med fisk verkar fungera… alla foder med kött fungerar inte… så jag tror att det handlar om proteinkällan… och inget annat… men man vet ju aldrig.
Har funderat på barf förut men känner inte att ja törs laborera.. har inte tillräckligt med kunskapet för detta.. och är så rädd att de inte skulle få i sig tillräckligt av allt..
Tack för ditt svar !!!!
Den känslan tror jag att vi alla har när vi börjar fundera i BARF-banor. Jag hade det i många år! Visste att BARF var det bästa jag kunde ge mina djur, men vågade inte ändå. Så en dag kastade jag mig ut i det okända och upptäckte att det faktiskt inte var ett dugg svårt! Tvärtom fantastiskt enkelt och dessutom väldigt kul
. Mina hundar får framför allt råa köttiga ben från olika djurslag och även lite organ, ägg och fisk. Ibland blir det kött utan ben. That's it!
Jag menar inte pricktest, utan att man utesluter ett föroämne i taget. Eller i ert fall kanske introducerar ett föroämne i taget tills man vet vad problemet är. Gå in och läs på BARF i fokus är mitt tips! Jag har lagt ut en nyörjarartikel där alldeles nyss. Förhoppningsvis kan den ge lite mer kött på benen (åh vad jag är rolig
).

James wellbeloved har ett fiskfoder, samt anka, kalkon som oxå bruklar fungera för allergiker. Inte svinbiligt, men billigare än veterinärfoder.
Ger ni samma foder till alla hundarna, eller kan ni ge ett särskilt till den allergiska?
Kanske börja med Vom & Hundemat, där finns ren lax.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#3 ja vet inte om det är någon mening med att utsesluta fler födoämmnen när de helt klart reagerar på kött, och då menar ja kött i alla former, även rått. Barfa kan man jue göra även med fisk , men ja måste fundera lite över det… barfade illern förr och det gick jue bra :)
#4 ja vetrinären tippsade om det fodret också.. den ena hunden klarar inte kött protien alls, Den andra är ja osäker på.. ( det kan vara att han endast smittas av svamp av den andre så att säga och inte igentligen har någon allergi eller överkänslighet. som det är nu så äter dessa två special foder och tre äter vanligt foder..

Min hund äter Genuine Robur salmon and rice. Det är gluten fritt och har endast lax som animalisk proteinkälla. Finns i stora säckar till bra pris.Min hund har perfekt hud och päls av detta foder.
LÄNK om fodret
jag kör olivers på mina, selected fish, billigt beror på hur man ser det, men jag är nöjd med fodret