Amma hittad!
Är det någon som vet om en tik som har mjölk och kan ta emot
moderlösa valpar, helst i Sthlm/Uppland? En vän fick 8 valpar
inatt, men tiken dog… Lapphundar. I så fall kontakta cattlin@herdinginstincts.se eller 08-648 39 17. Sprid gärna vidare på FB och liknande, men sätt i så fall datum på meddelandet! Jag kommer att skriva här om amma hittas, så kom gärna tillbaka och kolla.
Valparna har nu hittat en mamma (med hjälp av snälla människor!). Allt verkar gå bra och vi får hoppas att det fortsätter så
!
Tur för valparna att det finns människor som är hjälpsamma, som du. Finns det ingen amma jour för hundar som det finns för hästar?
En riktigt härlig syn
(Lite OT. Var på genetik kursen i kväll och där berättade kurs ledaren att Lapphund, Jämthund och Gråhund är de enda raserna som har varggener.)
#3 oj vad gulligt kort av en amma med valpar, måste höra hade tiken mist sina små eller har hon egna valpar också?
Tyvärr är det nästan alltid så som du skriver folk är engagerade i allt möjligt och "låtsas" vara tillgängliga om det skulle krisa sig, men sedan när det gäller ja då har de en massa underliga ursäkter, tyvärr. Tur att du fann denna fina ägare till tiken som tillåter sin tik bli amma. Du skrev att det finns en ammajour för hundar har du telefonnumret till dem? Det är bra att ha i framtiden tänker jag, eftersom vi ska skaffa en tikvalp och i framtiden ta valpar från henne om allt går som det ska.
Det trevliga är att det inte ligger någon tragedi med döda valpar bakom den här tikens insats, utan hon är helt enkelt rejält skendräktig!
Kontaktperson för Ammacentralen är
Kerstin Norberg
Telnr 08-667 35 09, 070-667 68 78
E-post: kerstin.norberg@zelmaas.se
Här finns en artikel: http://www3.shellkonto.se/lollo/hundlivartiklar/ammacentralen.pdf
#6 Tack skrev in direkt i min adressbok telefonnumren, jättebra att ha i framtiden.