Ansökt om kennelnamn
Nu har jag skickat in och betalt för min ansökan om registrerat kennelnamn. Ska bli spännande att se om jag får igenom det namn jag vill ha. Jag har själv kollat mot FCIs lista och jag kunde inte hitta det där så jag hoppas att det ska funka.
Än så länge har jag inte tagit någon kull men om allt stämmer så kommer mina tjejer när de blir mogna för det få smått.
Jag har en Fransk bulldogg och en Engelsk cockerspaniel. Jag valde att ansöka om kennelnamnet i förväg då jag tycker att det är lika bra att göra allt seriöst och ordentligt från början.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lycka till! Hoppas du får ditt förstahandsval. Fortsätter du med uppfödningen så är ju kennelnamnet viktigt.
Jag hade också kennelnamet före första kullen. Eftersom jag visste att detta var ett stort och starkt intresse fanns liksom ingen anledning att vänta!

Vi skaffade vårt kennelnamn långt innan vi tyckte att vi hade tillräckligt bra hundar. Sen var i rörande överens om att vi måste bo så att vi kunde behålla alla valparna oxå, om vi inte hittade tllräckligt bra köpare. Det är ju lite svårt med arbetande huskyn, innan man hunnit göra sig ett namn. Till sällskap går inte, och innan man har redigt meriterade hundar och folk har koll på en, är det svårt att sälja till huskyfolk med.
Vi fick vårt 3:e handsalternativ, tror jag, och jag är jätteglad över det nu!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Fick brev från SKK idag, FCI har godkänt det kennelnamn jag vill ha så nu är det bara att vänta på publiceringen i Hundsport och hoppas på att det inte inkommer några protester. 
Grattis!!!
Tack! =)
Grattis :D:D
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
Jag håller med dig om detta. Jag ska också starta upp en kennel. Vi får väl ser hur långt jag kommer fram över. Nu ska jag går på uppfödareutbildning genom SKK.
Får man fråga vad det var för något namn? 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Japp det får man… 
Allt är nu klart och jag har mitt kennelnamn som är Hazelmountains.
Tack!
Jag har ej kommit på något namn. Har ni några förslag så tar jag gärna emot förslagen.
#9 Tjusigt namn! 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#13 Tack!
#14 Hur kom du på det? ;D
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#15 Det är mitt efternamn på engelska.
#16 Smaart, fungerar inte för mig då mitt efternamn är italienskt XD
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Grattis! Funderade också på mitt efternamn på engelska (till mitt katteri) men blev så fult när det lät nästan som på svenska. S*Oakrose. Hmm, nu när jag ser det i skrift var det ju dock inte så illa…