Förslag på kennel namn?
Jag funderar på vad min framtida kennel ska heta.
Jag ska ha uppfödning på Tosa Inu.
Några förslag?
Ylet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
tack det var lite käckt 
Ja man kan ju spinna vidare.

Gnyet
Valpen
Morret
Skallet
Gläfset
Svansen
Tassen
Nosen
Etc. i det oändliga.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Buset! Eller Busiga 
Även det temat går att spinna vidare på
Goa
Glada
Käcka
Fina
Underbara
o s v 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken grupp går rasen under är det en bruks eller sällskaps ras? Skriv lite och berätta om rasen den har jag aldrig hört talas om. Några kennelnamn förslag kan jag bidra med, tänker på att inte ha för långt fram i alfabetet för i utställningsringen får man gå så långt fram. Tycker att det är bättre att visa i mitten eller ganska långt bak.
Tex Scillanskennel, Slottetskennel, Stortassenskennel, Småtassenskennel, Stjärnfalletskennel, Östansolskennel, Ängsullenskennel, Storahundenskennel, Lillahundenskennel, Hundkkäxetskennel…..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jaha ser de ut så, den är fin. Gillar du något kennelnamn förslag som jag och några till gett dig?

Har även lagt upp denna tråd på hundar i fokus och tackar alla för alla tips :) det lutar åt att det blir antingen Myra's eller Em's
Fina namn. Kort och koncist! Men skippa genitivapostrofen, snälla! Den finns inte i svenska språket
. Om du inte tänker dig kennelnamnet på engelska?
Min kaninuppfödning heter Christmas Tree's. Bara för att jag gillar jul helt enkelt. Annars funderade jag på Tinfree's. Tintin heter min hund och en av mina favorit kaniner Freedom.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
På http://www.fci.be/affixes.aspx kan man kolla om ett tänkt kennelnamn är ledigt eller om det finns något som är för likt, men det är väl ändå ingen garanti på namnet gå igenom gissar jag.
Däremot skulle jag aldrig skriva ut mina förslag på nätet eller ens prata om dem med någon jag inte kan lita på till 100%, vilket är svårt. Risken finns att någon annan tycker att förslaget var bra och hinner före med att registrera det eller ett snarlikt namn som gör att det blir svårare för mig att registrera mitt val. Men jag kanske är nojjig på den punkten.