Fundering ang. hunddata
Jag har lite av en hobby att kika omkring på skk hunddata tidvis på olika hundar. Läsa om tävlingsresultat m.m. m.m.
Men något som jag tänkt på är att vissa hundar inte har synligt chip-nr på sina sidor! Ex. vår uppfödare har fött upp en kull innehållande 3 valpar. Två stycken av valparna har synligt chip-nr på hunddata, medan den tredje inte har det. Utan där kan man enbart se hans regg.nr.
Varför är det så? Någon som har mer erfarenhet och vill dela med sig av till lilla förvirrade mig? 
Mvh Emelie 
Om jag inte minns tokigt så skickade jag in chipnr samtidigt som jag skickade in ägarregisterring till SKK, m.a.o. borde de som inte har synligt chipnr på SKK inte heller ha någon ägare reggad. I min unga dåres kull är jag den enda som skickat in ägarregistereringen och min unga är den enda ur kullen som har chipnr på hunddata.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
tror det är som #1 säger.. chipnr är ju kopplat till ägare och har man inte tillåtit att ägaruppgifter skall synas på hunddata så syns inte heller chipnr där.. skk får inte lägga ut ägaruppgifter utan ägarens tillåtelse.
Det är som ni säger, har man angivit att personuppgifter inte får visas så visas heller inte chipnumret.
Jag som uppfödare har lagt in hunduppgifter där ägarna inte vill visa sina uppgifter, men chipnumret står dock på hunden ändå.
Det som oftast blir fel är att uppfödare skickar med ägaranmälan med hunden och den nya ägaren "glömmer" att skicka in anmälan. Därför gör alltid jag det själv.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Läggs inte chipnumret in i efterhand om hunden t ex höftledsröntgas eller blir ögonlyst? Det trodde jag!
På min hund syns chipnumret på hunddata även om jag valt att mina uppgifter inte får visas där, chipnumret har ju inget med mig att göra utan det är bara ett sätt att identifiera hunden.
Snarare är det nog så att i de fall varken chip- eller tångnummer syns så har inte ägaren skickat in någon ägaranmälan till SKK, men förhoppningsvis har de i alla fall skickat in en ägaranmälan till Jordbruksverket.