Snart kennelnamnsägare!
.. I skrivandets stund så har jag tagit en paus i att skriva i min kennelnamnsansökan. Vilket ska skickas iväg till SKK så fort jag känner mig nöjd med allt jag skrivit in. (det är framför allt kennelnamnen jag ständigt tvekar på hur jag ska lägga upp)
Jag är nästan helt lyrisk! Så otroligt glad att det faktiskt snart är dags efter alla dessa år av dagdrömmar, planeringar och funderingar. Att vara kennelnamnsinnehavare har varit en dröm jag hade redan i tidig skolålder.
Nu vill jag givetvis även gå en uppfödarutbildning innan allt drar igång på riktigt. Men var kan jag finna dessa? Någon som vet någon utbildning inom en snar framtid som skall hållas i göteborgsområdet kanske?
/ En mycket mycket glad tjej!
Mvh Emelie 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har tyvärr inga goda råd för jag antar att du redan läst massor på SKK och aktuell rasklubb. Vilken ras talar vi om? :)
Mvh Ellenfyrkant
Jag tycker att SKKs uppfödarutbildning kan vara en bra idé att gå, alla känner ju till den så det är något för andra uppfödare och eventuella valpköpare att referera till. Jag känner flera som gått den och har själv läst flera av böckerna i serien så jag tror att det är givande. Brukshundklubbar bruakr hålla i den men kolla här: http://www.skk.se/uppfodning/utbildning-for-uppfodare/
Sen finns det många bra distansbaserade, fristående universitetskurser om hund, djur, avel, skötsel och etologi att gå. Jag har gått flera och har hittat hur många som helst att gå, synd att man inte har obegränsat med tid. Och pengar, csn måste ju betalas tillbaka :(
Ytterligare en fördel med att gå kurs är de kontakter man knyter där. Kontakter med andra uppfödare är guld värt! Många, även stora uppfödare, har bara eller nästan bara kontakter inom den egna rasen och då är det ju ofta så att man sitter på ungefär samma erfarenheter. Det är en av anledningarna till att jag startade detta forum!
Ett stort Lycka till kommer i alla fall från mig! Jag minns känslan
.
Vad roligt, förstår att du känner dig helt lyrisk! 
Har haft ungefär samma dröm som dig länge nu och försöker suga åt mig all information jag kommer över och har samma plan som du, att gå uppfödarutbildning sen.
Grattis! :) - Om man nu säger så?
I Borås drar en uppfödarubildning igång nu i Augusti. Men det kanske är lite långt att åka?
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
#5: Nejnej! Borås är alldeles utmärkt för oss! Var hittar jag utbildningen, dvs. var kan man anmäla sig? :)
1# Det är i första hand sheltie vi pratar om.
Mvh Emelie 
#6: Vad kul! Jag går min sista del i utbildningen i höst där :) Bra grupp med otroligt kunniga människor! Du kan ringa till Irene (som jobbar för SÄKK) och säga att du är intresserad av att gå utbildningen. Jag PMar hennes nummer till dig! :)
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
#7: Jättetack! Känns roligt att gå från "valpnanny" till kennelägare!
Mvh Emelie 

Å vad roligt Grattis ! Vi sitter själva i samma båt, fast vi skickade in namnförslagen för två månader sedan, p.g.a semestrar o.s.v så har detta dragit ut på tiden och nu är väntan olidlig, Det ska bli så kul att se vilket av namnförslagen som gick igenom, Jag säger som andra, Skk´s uppfödarutbildning !
Önskar att jag i framtiden också får möjlighet att föda upp hundar! Grattis! =d