uppfödare med lång erfarenhet
valparna mina är snart 7 månader, tiden har rusat förbi och man inser knappt att de blivit så stora
hade valpträff för en månad sen, så härligt att träffa alla. många tårar rann nedför mina kinder :´( man saknar dem
men nu till huvudsaken. riktigad till er som haft minst 5-10 kullar och utvärderat dessa
jag hade en valp, okey 6 men detta handlar om en av dem
Cherry var först med att födas, en stor tjej på 500 g :D hon utvecklades först med att öppna ögonen och hennes tänder kom först av alla. men efter ett par veckor började vi ha dem i köket så de kunde leka.
alla andra valparna la sig direkt för cola, men Cherry vägrade varje gång. har många filmer där man hör mej ryta till åt cola att låta henne vara
tänkte på det på valpträffen hur skydd hon var. jag visste att hon blivit det, men jag visste inte hur illa det var.
det är ju husky och dem kan vara reserverade, men hon verkade mer livrädd för allt. ägaren går på valpkurs och det går framåt
jag tänker på framtida kullar, om det kommer en valp igen som blir som henne, är det då stor risk att denna med blir skygg?
ingen av de andra valparna är sånna, men det finns i släktet. hos evoca och moltas är det mest den vanliga osäkerheten som försvinner när de fått undersöka saken
svarar gärna på mer frågor, men svårt att veta vad mer man ska skriva