Utställning
Hej alla hundvänner!
Jag har en liten chihuahuakille som jag är sugen på att ställa ut. Men eftersom jag aldrig har gjort det tidigare så har jag ingen aning om hur det går till och vad som egentligen händer på en utställning.
Dela gärna med er av era erfarenheter. Allt man bör tänka på och alla does och dont´s så jag inte gör bort mig fullständigt. Tar det lång tid t ex och bör man ha en bur med sig?
ös på bara - jag vill veta allt! 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
På Sheltie iFokus finns en artikel om hur det går till på utställning. Kolla gärna där så lär du dig nog en hel del!
Lycka till!
Mvh Ellenfyrkant
Bästa tipset är nog att gå på hundutställning själv och där försöka se och lära sig så mycket det bara går. Sedan kan man anmäla till en inofficiellt utställning. Dem finns det många av såhär års! Efter det tror jag att man är redo att ställa ut officiellt!
Eller ännu hellre be uppfödaren till din hund, eller någon annan uppfödare, att få följa med dem!
Jag har gjort precis såsom #2 tipsar om, nämligen att anmäla till en inofficiell utställning för att lära mig där, för att sedan se om vi är redo för officiell utställning.
Så den 2:a Juli är det dags för den inofficiella.
Jag har även köpt boken "Handling - att visa hund på utställning".
Där stod en del matnyttigt faktiskt. 
tack för tipset ska kolla det.
jasså finns det både inofficiella olch officiella det visste jag inte. men tyvärr kan jag inte kontakta uppfödaren till min hund då det inte var den jag köpte den av.
tack för länken. ska kolla den 
Du kan väl kontakta uppfödaren ändå? I alla fall jag skulle bli jätteglad om matte till en "förlorad" valp hörde av sig! Att du dessutom är så intresserad att du vill ställa ut honom borde vara jättekul för en uppfödare
.
jamen han han är ju import från Polen… jag kan inte Polska 
Aha! Nej, då funkar det ju inte så bra att fråga om såna saker förstås. Men om de har en hemsida kan du kanske skicka ett mail eller skriva i gästboken. En liten hälsning bara!
whatever. han har blivit pappa till tre svenska kullar (med svenska tikar) reggade i skk. Jag nöjer mig med det.
På Hundar iFokus finns en artikelserie om att ställa ut sin hund som jag tycker är väldigt bra, tar upp både nybörjarfrågor och lite mer.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar