Kennel iFokus

Kennel

Etikettvalpköpare-och-fodervärdar
Läst 2146 ggr
jagharingenaning
0

Vad tycker ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick nio valpar för exakt tre veckor sen och började fundera nu lite över valparnas nya hem.

Alla valpar förutom en valp är tingade, en valp av de tingade kommer mammas jobbarkompis ta, resten kommer bo på min gata och vi hoppas på att någon i områder tar sista tiken också.

Jag tycker det är jättekul att alla valpar bor på samma ställe och att mamman kommer ha möjlighet till att vara med valparna så mycket som möjligt.

Vad tycker ni? Skulle ni tycka det skulle vara roligt om era valpar kom till området? Om inte, varför? Jag tycker som sagt det är jättekul! :)

Valpen på bilden ska vi ev. behålla.

Cassii
0

Får man fråga vilken ras/raser det är? :)

jagharingenaning
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är 75% schäfer och 25% siberian husky :)

Cassii
0

Jätte söta! :)

Katti
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För mig spelar det ingen som helst roll var valparna hamnar faktiskt. Jag tänker som så att den som är beredd att åka långt för att få en valp från just mig och de föräldrar jag har valt att para verkligen är seriös och vet vad den vill. Jag skulle absolut inte vilja sälja valpar till grannen bara för att jag råkar ha hundvalpar och de råkar vilja ha hund. Eller ännu värre för att de ser valparna och kommer på att de nog faktiskt vill ha hund…

Det är så otroligt mycket som ska stämma vid ett valpköp. För det fösta ska rasen vara rätt för den ägaren/familjen och sedan ska de få rätt individ. De ska vara pålästa och intresserade och de ska ha alla förutsättningar att ha hund. Så nej, jag tror faktiskt inte att det skulle finnas köpare som duger åt mig till en hel kull och som dessutom vill ha valp just när jag har det ens i hela min kommun!

Om det gäller en krävande ras (eller för den delen blandning) så måste man sätta kraven ännu mycket högre. Jag hoppas för er skull att ni inte får tillbaka fem ouppfostrade valpar i ettårsåldern när familjerna har insett att det inte reder ut situationen.