Kennel iFokus

Kennel

Etikett: valpköpare-och-fodervärdar
Läst 2151 ggr
[4paws]
0

huskyvalp som blivit skygg

hejsan! jag skriver här åt en av mina valpköpare då jag själv inte kan ge henne ett perfekt svar. hennes 16 veckors valp har börjat bli skygg mot människor. de kan komma från flera meters avstånd och när hon upptäcker det söker hon skydd hos matte min valp + deras bror är i spök åldern, men samtidigt finns det hundar i släkten som hellre föredrar flocken än andra människor. dock inte aggresiva hundar finns det något sätt som man kan träna bort detta på? hon har planer om att hunden ska bli agilityhund som stor så det är ju bra att hunden klarar av mycket nytt folk de går på valpkurs varje torsdag //4paws

skogsstjärnan
0

Jag har snubblat över nedanstående tips flera gånger och tycker att det verkar vettigt, men har inte testat det själv.

Kort sagt låter man inte någon människa hälsa på hunden, och hunden får inte hälsa på någon människa. Allt för att den ska känna sig trygg i situationer med människor och veta att den får vara ifred. Sedan spelar det ingen roll om man möter folk på gatan eller får hem gäster, ingen rör hunden och hunden rör ingen.

Let your food be medicine and your medicine be food - Hippocrates

Tizzla
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle nog säga ungefär som #1. Låt hunden välja och tvinga den inte till kontakt.