Varför sätts det inte igång?
Hej, imorse innan jag skulle gå till jobbet låg det massa vatten på golvet, då gick jag och tittade till min tik och hon var riktigt blöt i baken samtidigt som hon hade fått en klibbig flytning/vätska i hennes vulva. Efter det så gick jag ut med henne och sedan gick hon och bäddade i sin säng och gick runt i den 2 gånger. Hon tröck sig även upp mot väggen och fick förmodligen 3 småvärkar. Då tog jag tiden, tiden var kvart i nio. Nu är min tik som vanligt igen. Jag förstår ingenting? Är det något fel med henne? Svar uppskattas, får annars kontakta vetrinär!
Tack i förhand!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Antar att du radan har ringt veterinär nu, men jag undrar vad hon har för temp nu och vad har hon haft de senaste dagarna? Vad är det för ras och när parades hon?
Nej jag ringde ingen vetrinär utan en jobbarkompis som föder upp schäfrar och han sa att jag inte ska oroa mig alls. Han sa även att det är på g, men att jag bara ska ta det lugnt och att han finns där om jag behöver mer hjälp.
Hennes temp har legat på 37,86 - 38,24. Just nu har hon 37,86.
Det är en schäfer och hon parades för exakt 63 dar sen.
Har tempen dippat på henne? För har den det och sedan gått upp igen så ska förlossningen starta ganska snart. Att vattnet har gått visar ju också att det är på gång. Jag tycker att du ska ringa till veterinären. Nu är det ju faktiskt minst 10 timmar sedan vattnet gick.
Hur har det gått? Antar att valparna är födda nu!
Grattis till valparna! Oj, det var tidigt att välja ut en valp. Vad har fått dig att fastna för just honom? Spelar inte egenskaperna någon roll?
Tack! Det har kommit en till nyss, när vi var ute med henne så nu har vi en hane till.
Det som har fått mig att fasta för honom är hans fina utseende men eftersom jag ska ha de några veckor lär det ändras! Så jo, egenskaperna kommer spela roll, hihi.