Kennel iFokus

Kennel

Etikettlänkar-till-våra-hemsidor
Läst 5768 ggr
tindrak
0

Ny hemsida

Hej jag heter Annika och har nu fixat en hemsida som ännu är under uppbyggnad…det tar tid men det blir nog ok när allt är färdigt.Titta gärna in och ge gärna kritik så jag kan förbättre.Tungan ute

http://candyisland.se/

Tangotime
0

Min första tanke var att det fattades någon form av presentation av vad du har som mål med din uppfödning. Vilka värderingar du har ang avel och vad du vill ha för valpköpare ex. Hur det fungerar att köpa valp från er (vad som ingår och vilka tester som utförs på föräldradjuren osv). Kanske ett galleri med fler bilder ex exteriör bilder på hundarna.

tindrak
0

Tack TangotimeGlad.

Jag håller ju på som jag skrev på hemsidan att bygga upp både kenneln och hemsidan och det va´ jätte bra tips jag fick av dej…Ska försöka få till något bra, kort men innehållsrikt.

Tangotime
0

Ska bli spännande att se! Ett tips är att titta lite på andra uppfödares hemsidor. Man kan ibland hitta skäckexempel och så slipper man göra om dom felen i alla fall:-)

Lycka till!

tindrak
0

Nu har jag tröttnat på att pilla med hemsidan…Jag har lejt ut arbetet på en kvinna som är duktig och pålitlig.

Nu håller vi tummar och tassar att den blir super fin.

tindrak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är hemsidan klar…Anita som hjälpte mej gjorde ett riktigt bra jobb tycker jag.

Vad tycker Ni?

http://candyisland.se/

Katti
0

Jag blev riktigt rädd ett tag att du hade tänkt para en tik som var 10 månader… Men det står fel födelseår på "Stina"! Läge att ändra det så inte fler tror som jag Glad.

Sidan blev jättefin! Det jag saknar, och saknar på mååååånga kennlars sidor, är information om hur föräldrarna är. Ofta finns det utställningsmeriter och andra meriter om de har några. Men många glömmer det kanske viktigaste, hur hunden är! Det gör också sidan mer personlig.

tindrak
0

Katti!

Tack snälla Du för att Du upplyste mej om Stinas födelseår…Det har jag inte sett.Förvånad…Att skriva lite om hur hundarna är osv, det är nog en smaksak…Jag kommer att skriva i bloggen och där kommer det också att framgå hur hundarna är.Själv tycker jag att det är jobbigt när det står för mycket om både hundarna och övriga i familjen, men vill gärna kunna läsa om avkommor och avelslinjerna bakåt. Tack än en gång för upplysningen men också för kritiken…ofta att man utgår från sig själv och tänker inte på att andra kan ha andra önskningar osv…

Tack

Katti
0

Fast söker man lite "lagom" information är det väldigt jobbigt att leta i en blogg. Där kommer ju saker oftast precis huller om buller. I början av sitt letande efter uppfödare tror jag inte att så många läser bloggar. Och det gäller nog både den som söker sällskapshund och den som har kommit längre och ställer större krav. Eller?

Det värsta jag varit med om i hundrelaterat bloggande var en uppfödare som satt med halvårsgamla valpar som hon annonserade flitigt. Med länk till hemsidan då också bloggen. I bloggen skrevs allt om familjelivet, grannarna och jag vet inte allt. Och om hur den ena efter den andra kom och besköte dm för att titta på valparna, men ändå inte köpte någon valp. Alla dessa människor framställdes som oseriösa… Det var nog ett år sedan. Skulle inte förvåna mig om hon ännu har valparna kvar!

I min översikt över hundarna står det födelsedatum, genomförda hälsoundersökningar, meriter, MH (med länk till resultatet) och så har jag i en mening försökt sammanfatta hundens tydligaste drag. Klickar man vidare in på hundens sida är det en personlig text blandat med bilder från vardagen och till sist stamtavlan. Den som bara vill se bilderna struntar bara i texten. Det är ju lätt att hoppa över information som man inte vill ha!

Inte för att min hemsida är en mall, men jag har fått mycket beröm just för att den är personlig. Att man tycker sig känna hundarna och oss redan innan man kommer och hälsar på!

Idag har vi för första gången tagit en bild på alla kennelns hundar samtidigt (syrran och jag har tre hundar var och en av dem bor dessutom hos vår mamma!) Skrattande.

tindrak
0

Helt rätt det där med bloggen…

Din hemsida är väldigt trevlig och lätt att överskåda.

Vilken bild Ni fått till, helt underbar

Lizaludda
0

Jag föder upp mellanpudlar i färgerna vitt svart och silver

www.anuradhaspudlar.com