Kennel iFokus

Kennel

Etikettvalparna
Läst 3154 ggr
[4paws]
0

valp äter bajs

hej

jag har ett problem som jag inte hört talas om innan, så jag ville kolla det med lite mer kunnit folk.

när jag gick in i köekt såg jag att lillan bajsat, inget ovanligt med valpar, men det som är konstigt var att hon åt upp det (eller försökte).

**En av valpköparna berättade att det kunde vara B vitaminbrist. Hennes gamla hund hade gjort så som valp. detta är inget jag har hört talas om alls.
**

Stämmer detta och hur kan jag ändra på det?

**jag kan ju även lägga till att hon gärna försöker äta sin mammas mat istället för sin egen.
**

***skrivet i fet stil för att jag tycker det är sååå snyggt :D:D har en sån period*
**

Nyängets
0

Har själv samma problem med 2 av mina yorkar, dom började redan med det som små valpar. Först var jag inne på fodret men efter att ha testat med annat så insåg jag att det inte berodde på det. Det enda gemesamma mina har är att dom båda är väldigt matglada och slänger i sig sin mat.

Den här tråden kommer jag att följa :)

[4paws]
0

ja, om bara någon kommer skriva här

ska dock köpa hem vitaminer åt henne i veckan :) är det vitaminbrist kommer ju tabletterna täcka hennes dagsbehov

Katti
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad jag har förstått så anser man numer att koprofagi oftast är en ovana. Eller helt enkelt naturligt, hur vi nu väljer att se på det! Under förutsättning att hunden får en balanserad kost förstås. Men B-vitamin gör ingen skada, så prova kan man ju alltid!

http://www.nwt.se/mera/vara_husdjur/article45636.ece

[4paws]
0

var hos vet idag och de sa att jag skulle pröva annansjuice :) vissa valpar har tydligen inte förstått vitsen med att bajsa och låta det vara och gör som sin mamma, äter upp avföringen (tiken äter ju valparnas bajs)

så jag ska köpa hem lite juce och testa :)

vet tyckte dock att man inte behövde vara orolig över vitaminbrist om man hade ett bra valpfoder (har bozita valp)

[Doglovers]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det kan även vara så att valpen "återvinner" maten. Det finns fortfarande näring kvar i bajset även om det är lite.

[4paws]
0

5# ok, det kan nog stämma

la märke till att hon får ca dubbelt så mycet som hon eg ska ha :P

Skunken
0

Min fästmans hund gjorde likadant när hon var liten. Åt sitt bajs och min hunds bajs på en gång när det ko ut. Hon växte ifrån det när hon blev äldre o mogna lite. Vi skrek ju förståss BLÄ avrje gång hon skulle äta bajs och försökte desperat stoppa henne, hehe, tror bara hon tyckte vi var roliga ;)

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund