Min Sofie
Jag hittade ingen valpgrupp så jag lägger in en bild på en av mina snart fyra veckor gamla pudelvalpar här. Hon har idag fått sitt livs första bad, rakning av nos och påbörjad formning av en valplejon frilla. Lite tidigt att bada en valp kan tyckas men hu så smutsig hon var, snacka om att de äter med hela kroppen när de börjar med fast föda
Åh så söt! Blev det bara en valp?
Ops, vad stor bilden blev den såg bra ut när jag la in den, förlåt.
Nej då Sofie har en bror också, men han är fortfarande obadad så han fick inte vara med idag
Jag hoppas jag hinner fixa honom ikväll, han är söt som socker
Kullen föddes med kejsarsnitt, en tredje valp satt på tvärsen och stoppade upp det hela. Tyvärr så klarade sig inte den valpen, han hade troligen legat klämd ett tag. Men jag sörjer inte honom (längre) utan glädjs destomer åt de två guldklimparna jag har istället.
Att var hunduppfödare kan nog för en oinvigd ses som ganska rosakimrande och bara mysigt, men usch och fy för alla erfarenheter man får genom detta. Jag har haft två snitt på lika många år och kullar, efter två olika tikar av olika raser och av olika anledningar. Erfarenheter som jag gärna varit utan men nu nrä det är gjort så, ja nåt har man väl lärt sig av detta också.
Jätte söt! Ja man lär sig alltid något nytt! Och det är väl jätte roligt att lära sig nytt, trisst bara att man ska behöva lära sig på det här sättet. Tänk om man kunde slippa just erfarenheten av död och sjukdommar/missbildningar. Då hade det varit ännu roligare att ha valpar hemma.