Bilens temperatur - lappa där du bor!
Nu är sommarvärmen ett faktum (iallafall här i Luleå) och tyvärr ser jag skrämmande många hundar som sitter i bilen medan ägaren är och handlar, mm! 
Jag har därför gjort en lapp som jag tänker skriva ut och hänga upp på alla anslagstavlor jag hittar + sätta under vindrutetorkare på de bilar där det är hundar i bilen medan ägaren springer ärenden!
Ni får mer än gärna göra likadant i hela vårt avlånga land, tillsammans kanske vi kan få iallafall någon att lämna hunden hemma istället!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det var ett bra Initiativ Anne!!!
Jo det är fruktansvärt många som tyvärr lämnar "människans bästa vän" i bilen för att vara bort å handla mist 30 min.
Såg bara idag då jag tog med mig hundarna, skulle bara in en snabbis på en butik, det hela gick på 10 min. Ändå så hade tempen stigit från +19 till +34 på den lilla tiden. Tur man alltid har med sig vatten när man far ut med bilen..
Jättebra, ska ha lappar i bilen hela långa sommaren!
En liten önskan bara: Flytta upp första prick-meningen under "…gör så här"! Det är ju inget man ska göra om det redan har hänt, så det är bättre att ha den i stor och fet text ovanför! Då blir även "Om det hänt" överflödigt i nästa rad.
Och så kanske det inte ska stå "Lämna aldrig hunden i bilen en solig dag". Jag skulle hellre vilja ha under den varma årstiden eller något i den stilen. För det blir ju varmt även om solen inte ligger på, och vad vet man om vädret om en kvart eller en halvtimme?
Hoppas verkligen att du inte tar illa upp, idén och även texten är superbra! Men kan kanske bli ytterligare lite lite bättre!