Valppaket från foderleverantörer
Av ren nyfikenhet undrar jag vad ni får från era foderleverantörer att skicka med valpköparna!? Det är ju ett kanonbra sätt för dem att få ut sitt foder till engagerade valpköpare. Men jag vet att det skiljer sig en hel del vad som ingår i dessa lådor. Så berätta - vad får ni!
Vi använder Doggy. I dessa paket får vi 2 stycken 2 kilos påsar med valpfoder. En godis påse och några broschyrer om olika doggy foder. Och så en tygväska att lägga ner allt i.
Lite snålt faktiskt. Valpfodret är ju jätte bra med denna mängd. Men tycker det kunde följa med något annat litet.
2 tvåkilospåsar från Doggy? Jag får bara en… Kan det vara för att jag har Doggy Extra?
Är så ful att jag har skickat efter från flera leverantörer
. Så jag väntar tre paket till i veckan!
Ingen aning.
Haha, ful får man vara, men inte dum
Jag använder Eukanuba, då skickar dom en 3 kgs påse, ett mått, info material om fodret samt rabatt kuponger (En gratis 3 kg säck till, sen en på 50 kr rabatt) Så jag tycker det är väldigt snålt för att vara så dyrt foder.
Jag tycker inte det är snålt att skicka efter från fler, ångrade att inte jag gjorde det då man ändå har medlemskoprt hos flera leverantörer.
Skulle dock vara skoj att veta om dom gör några kontroller, alltså om man gjort beställningar, hur många mm
Förr fick en bekant valppaket med ett litet koppel och halsband. Revelj tror jag det stog på kopplet. Och så var det ju lite foder och annan reklam.
Till förra kullen fick vi med en rabattkupong på 30 kronor, men den uteblev i de senaste paketen. Och då var det med någon mer påse med smakprov på foder.
Royal skickar med 3kg foder (tror jag eller är det 2kg? Kanske beror på ras) en filt och en massa brochyrer och papper om valpen osv.
När jag köpte min valp nu så fick jag Doggy´s paket med honom + pluss en massa annat från uppfödaren så jag är inte 100 på vad som kom från henne och vad som tillhörde Doggy paketet. Men jag fick en 3kg säck Doggy Extra och en lite påse med Doggy´s godis och en del papper. Men sen fick jag en liten matskål i metall, koppel, halsband och leksak. Tror allt det var från uppfödaren.

Vi kör eukanuba, så de fick med samma paket som nämndes ovan. Hade kunnat beställa valppaket från royal oxå, men lät bli. Skickade däremot efter från olivers petfood, och talade om för valpköparena att jag skulle ge det till alla här hemma om jag var rikare. De skickar med en fånigt liten påse mat, en påse träningsgodis (halvsega små korvar i bitar) och till medium valpar en påse kex, till stora ett stort kex. Givetvis oxå info om fodret, samt ett presentkort på gratis namnbricka till halsbandet om man handlar något av dem.
Sen köpte vi helt enkelt sele, koppel, halsband, filt, leksak och tuggben att skicka med själva.
En sak att tänka på är ju att allt extra foderleverantörerna skickar med gratis, kostar lite extra på säckarna vi köper.
Royal har tex ofta vantar, tunnor, böcker od som köparna får. De som inte har sånt, har oifta billigare foder. Olivers har nu sin första reklam på TV, de kör mer på mun till mun metoden och sponsrar då och då hundutställningar med presentkort od.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vi skickar själva med en stor filt som legat hos valpar och tik och luktar "hemskt" gott. Och någon leksak, tuggben eller något annat som jag sett att just den valpen tyckt om. Och så valpen förstås
Och eftersom jag är en fotofantast brukar jag också skicka med ett A4 foto på valpen som riktigt liten, i mån om tid.
Och så får dom ju DVD,n från skk och den lilla broschyren.
Sen brukar jag säga att vi har livslång suport om det skulle vara något dom funderar över.
Blev väldigt besviken på Oliver´s som varken svarade på mitt mail eller skickade några valppaket. Ringde upp den ansvariga, som jag skickat mailet till, och fick veta att de har som policy att besvara mail inom 12 timmar… Men jag fick inget svar på flera veckor!
Royal Canin har jag heller inte fått några paket från. Omgående kom ett nytt RC-kort då jag skrev som kommentar vid beställningen att jag blivit av med mitt (stulen plånbok…). Så de har ju uppenbarligen fått mitt mail.
Nutra Nuggets fick jag till sist paket från, men det var bara tack vare bra service från min affär. De (Nutra) svarade inte heller på mail. När jag efter ett par veckor efterlyste paketen som jag beställt fick jag veta att man inte alls skulle beställa via mail utan där man köper foder. Det hade ju varit bra om de hade haft den informationen på hemsidan då, för där var jag ju inne och läste. Näst bäst hade varit att omgående svara på mitt mail och tala om hur jag skulle göra. Fattar de inte att vi uppfödare är viktiga och att service är A och O? Det finns många som säljer bra foder, så vad man väljer beror i många fall på vilket företag man känner för och har en bra relation till. Så funkar jag i alla fall!
Själv klart går man efter hur man blir behandlad. Konkurensen är så pass stor så man tycker ju att dom ska värna om sina kunder.

När jag hämtade min valp fick jag en stadig påse från royal canine med foder, ett fodermått, en dvd "välkommen valp", en filt, en mapp att ha alla papper i och massa rabattkuponger och broschyrer.