Kennel iFokus

Kennel

Etikettvalparna
Läst 3823 ggr
Katti
0

Erfarenhet av amma?

Är det någon här som har tagit emot "fostervalpar"? Min Katla fick ju bara två stooora valpar och från förra gången vet jag att hon är en mycket bra mamma med gott om mjölk (de valparna fördubblade sin vikt första veckan). Så jag har anmält att vi har möjlighet att ta hand om valpar som behöver det. Det är ju inte alls säkert att det finns behov, men jag tycker att man ska ställa upp när man kan.

Jonna75
0

Jag har ingen erfarenhet om amma, men måste ge dig en eloge att du anmälde dig iaf. Tror det är många som inte "ids" trotts att dom fått få valpar. Det brukar oftast finnas för få då man behöver det Glad

Katti
0

Ja, jag fick mycket beröm när jag ringde! Det är ju egentligen självklart att det måste funka åt båda hållen. Ska jag kunna förvänta mig hjälp när jag behöver det måste jag ju också erbjuda hjälp när jag har möjlighet. Som i så många andra sammanhang!

Vattnadal
0

Håller med #1, jättefint gjort! Har bara haft en valpkull, en tunn huskymamma med 7 valpar, så vi kunde inte ta in extra. Ska definitivt tänka på det till fraftiden dock, om vi får få valpar.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[sheltietjej]
0

Min mormors tik hade "extra valpar" hon fick en liten tik så hon hade gott om mjölk. Hon fick då 4 extra valpar. Valpägaren var lite orolig med vad tiken skulle göra med hennes valpar. Så dom strök kattmat på ryggen så tiken slikade dem först för att det var mat. Sen började hon även ta hand om dem som om det vore hennes.

carrofalun
0

Jag har oxå anmält mig som amma.. Finns det någon som ändå har en hemsida till Ammajouren eller nummer. Har ringt andra sjukhus och berättat att jag kan ta emot.

Katti
0

Jag lägger in numren här också (skrev just i den andra tråden) om någon skulle söka och finna denna tråd!

Margareta Brickman tel: 0156 - 267 12 info@gnistans.se
Marianne Jansson tel: 08- 583 572 10 ennariam@gmail.com

carrofalun
0

Har skickat ett mail till båda adresserna nu :D Hoppas dom hör av sig så att min lilla hanvalp får kompisar :D