Kennel iFokus

Kennel

Etikett: lite-allt-möjligt
Läst 6011 ggr
AnnaKarin
0

Nu är de här mina "fodervalpar".

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har vi hämtat hem vår chihuahuatik och hennes valpar. Hon blev så glad över att se oss så hon åt två portioner mat rätt av. Hon har det bra hos uppfödaren men hon är väldigt bortskämd av oss här hemma så det är klart att hon vill hem. Valparna är 2,5 vecka nu och såklart jättesöta små knubbisar.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

AnnaKarin
0

Hanen, han är långhår

Anna-Karin

AnnaKarin
0

Tiken som förhoppningsvis blir kvar här.

Anna-Karin

emma93
0

Vilka underbart söta små valpar!

Malteser
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så jättesöta " småttor" Skrattande

En kull till och sedan, är mamman din. Det blir väl skönt!

AnnaKarin
0

Mamma hund är så nöjd med att vara hemma. Äter som en häst och verkar allmänt nöjd. Om en stund kommer hennes älskade husse hem från jobbet och då är lyckan fullkomlig.

Hon blir ju ännu mera min efter nästa kull men jag betraktar henne som min redan nu även hon inte är det på papperet.

Anna-Karin

Bokskogens
0

Lycka till me de små ljuvliga liven! Kyss

AnnaKarin
0

Nu har de små uppnåt den aktningsvärda åldern av fyra veckor och är mer vilda än tama. Favoritleksaker är tår, katternas leksaksmöss samt strumpor. Deras mor tycker att de inte behöver äta annat än hennes mjölk så hon jagar ihärdigt iväg dem från maten och äter upp den själv. De är helt underbara och vi är så tacksamma över att ha förmånen att få ha de här hemma.

Först ut en bild på hanen, Hagrid

Anna-Karin

AnnaKarin
0

Tiken, Moaning Myrtle - hon är en riktig gnällspik.

Anna-Karin

Starfall
0

Helt underbara Kyss

Vågar man gissa på att denna kullen är en Harry-potterkull? Oskyldig Gillar verkligen deras namn Skrattande

AnnaKarin
0

#9 Rätt gissat!!

Anna-Karin

Bokskogens
0

Tycker att ni genast kan skicka "gnällspiken" till mej!
Jag har blivit kär! Kyss

AnnaKarin
0

Nja, hon blir nog kvar här som det ser ut. Jag har tänkt döpa en kattkull på Harry P tema men inte fått nån där namnen stämt med katterna men nu äntligen fick "vi" två klockrena valpar och dessutom äran att döpa dem.

Ska försöka ta några bilder imorgon på femveckorsdagen. De går hårt fram med katterna nu. Tiken släpar sin stackars bror i svansen över köksgolvet, hon är en liten ettrig en. När han kampar med en handduk kommer hon släpandes på köksmattan. Hon går under namnet "pitbullen" numer.

Anna-Karin

AnnaKarin
0

Har lagt in både fem- och sexveckosbilder på hemsidan nu. Lägger in en bonusbild här. Allt går jättebra med de två busarna, de diar fortf så gott som helt men smakar lite på både torrfoder, burkmat och köttfärs. Allra godast är dock människotår verkar det som.

Anna-Karin

bblomquist
0

sötnosar, :D <3

AnnaKarin
0

Sjuveckorsbilder finns nu på hemsidan. Hanen flyttar till Norge om några veckor.

Anna-Karin

AnnaKarin
0

Åtta veckor och mer vilda än tama. Nästa helg flyttar killen, tur att vi får behålla Tyra.

Anna-Karin

AnnaKarin
0

Killen som flyttar till Stavanger

Anna-Karin

SussiF
0

Oj, så söta dom är !

/Sussi

AnnaKarin
0

Nu har de fyllt 5 månader "min" småttingar. Tyra bor ju kvar här men brorsan, som numer heter Buddy till vardags. bor i Norge. Fick bilder på grabben häromdagen, han har blivit väldigt olik sig.

Anna-Karin

AnnaKarin
0

Sätter in en bild på Tyra också.

Anna-Karin

Katti
0

Vilka sötnosar!

lodjuret
0

Gud vilka gull-ungarSkrattande Puss på dom från mig…

AnnaKarin
0

Småråttorna börjar bli stora nu. Tyra löper för första gången vid 6,5 månads ålder, jag hade gärna sett att hon väntat ett par månader. Flocken har utökats med en tjej till, en äldre dam som bor hos min dotter men alla tre har anpassat sig bra som flock.

Anna-Karin

Tangotime
0

Hej!

Jätte fina valpar! Nu såg jag att valparna var ganska gamla. Men jag tänkte ändå bara be dig kolla upp vad som gäller för valpförsäljning osv. Misstänker att detta kan kallas för "bulvan försäljning" och det kanske inte är så roligt att åka dit på det. Man får nog inte "sälja valpar åt uppfödaren" som man skulle kunna säga att du verkar ha gjort efter som du har tagit hem tik och valpar till dig innan valparna är sålda. Bara ett tips. Så kolla upp lite mer exakt vad skk säger om sånt här, för det är ju som sagt onödigt att bli anmäld för det. Det finns alltid folk som vill komma åt en tyvärr.

Mvh Lina Kennel Tango Time´s

AnnaKarin
0

Hej, jag har definitivt inte sålt några valpar, inte ens haft några spekulanter hemma hos mig. Försäljningen skedde hemma hos uppfödaren. Jag ringde själv till SKK och kollade vad som gällde innan jag hämtade hem mamman och valparna och det var helt ok för mig att ta hem dem.

Tack ändå för tipset!

Anna-Karin

Tangotime
0

Okej, men då så! Då har du mer koll på det där än vad jag trodde att jag hade Tungan ute

AnnaKarin
0

Personen jag pratade med på SKK sa att det var ok så länge alla kontakter med valpköpare sköttes av uppfödaren och att ev besök av valpköpare skulle ske med uppfödaren på plats. Nu bor ju ena valpen kvar hos oss och den andra flyttade till Norge via uppfödaren så det blev inte något krångel eller extra besvär alls.

Anna-Karin