Utomhus vistelse ??? Hur gamla?

Vi började vara ute med våra huskyvalpar vid 4 v. Meningen var att de skulle flytta ut helt till hundgården då, men det var en för hård vinter, så de bodde inne till 9 v. Dagtid har de varit ute varje dag sen 5 v, från 7-8 v flera timmar dagligen i hundgård.
Gå ut med dem korta stunder från början, och se till att de rör på sig, så går det nog toppen.
Våra kom snabbt på att det där med snö är kul!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tack snälla för svaret, då ska jag öppna balkong dörren och låta dom gå ut på baksidan en sväng i morgon.
Bara man har koll på dem så att de leker och verkar trivas så är det klart att de kan vara ute. Men självklart är det stor skillnad på olika raser. Lapphundar, som jag har, är ju gjorda för snö och kyla så för dem är det inga problem att det är kallt (fast min förra kull förstod inte alls meningen med att gå ut i snön när de var runt 4 veckor!). Har man hundar utan underull måste man förstås vara extra försiktig så att de inte fryser.
Jag skulle inte låta några valpar sova ute om det är kallt. I hundgård är det så klart en annan sak om de har möjlighet att gå in.