Kennel iFokus

Kennel

Etikettfrån-planering-till-parning
Läst 3734 ggr
Katti
0

Valpar väntas (förhoppnigsvis!)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är min lilla Katla parad! Valpar ska det förhoppningsvis bli i mitten av februari. Parningen gick efter en del om och men bra, så jag tillåter mig att utgå från att det faktiskt blir valpar Glad.

Typiskt nog jobbade jag i Stockholm den vecka när hon skulle höglöpa, så det blev syrran som fick åka med henne. Första dagen var de båda intresserade, men någon parning blev det inte. Andra dagen var intresset större och han kom rätt några gånger, men någon hängning blev det inte (då är det som uppfödare frustrerande att vara på annan ort kan jag säga!). Katla fick då stanna kvar hos hanhunden och dagen efter blev det en hängning. Lite sent i löpet om man räknar dagar (tre dagar senare än hon parades förra gången), men de hade ju haft chansen och man ska så klart lita på hundarna. Dagen efter var de inte alls intresserade och Katla fick komma hem. Så nu är det bara att vänta!

Apropå kostnader i samband med hunduppfödning så har jag och syrran för denna parning kört sammanlagt 190 mil och även bott på hotell. Smakar det så kostar det!