Min allra första kull :-)
Hej på er!
I morse födde min russkiy toy hona, Sissi, sin första kull. Klockan 5 föddes första gossen och klocka 7 den andra. Den senare hade ett ryggmärgsbråck så honom var jag tvungen att ta bort…….. Den som är kvar, ALBERT, äter och mår bra. Mamman mår också bra och ska ha mycket beröm för att hon klarar allt galant! Så…. om 10-12 veckor kommer det att vara en russkiy toy hane till salu, det finns inte såååååå många i landet ännu.
Hälsningar Formositas Kennel
Grattis, jätteroligt! Blir det ofta kejsarsnitt på dem, liksom på så många andra små raser?
Det verkar vara en väldigt trevlig ras tycker jag (jo, jag ska erkänna att jag har läst på en del
). TYcker att det är väldigt positivt att det i standarden så tydligt står vad man vill ha mentalt. Det är nog inte så vanligt!
"Rasen skall vara aktiv, mycket glad och varken skygg eller aggressiv."
Lycka till med honom och även framöver!
Ja :-) Min Sissi håller standarden både till utseende och metaliteten :-) så jag tror inte att det blir några större problem med Albert heller. Det man måste vara medveten om när och om man skaffar en *RTT är att det är en TERRIER och den tror sig vara minst lika stor som en varghund *asg*
Tack för grattiset också !
*RTT = RusskiyToyTerrier

Grattis till valpen :) är riktigt förtjust i den rasen då jag är uppvuxen och fortfarande har terrier men också har papillon och tycker att RTT är som en blandning av dom två :P vacker som en pappillon och temprament som en terrier :)

GRATTIS GRATTIS till den lille sååå mysigt!
Ser supersöt ut rasen ja
Tufft som ovn skriver söt som en pap. och tuff som en terrier:-)
Tack, vad snälla ni är!
Valpen, Albert, äter med god aptit och har gått upp 20 gram sedan igår. Fler bilder kommer så han blivit lite större.

Oj vad söt han är :)

Han är verkligen jätte söt! 
Tack !
Vad ni är gulliga :-)
Hej Sussi.
Vilken söt valpis!!!! Har du behållt honom?
Hej Ellinor :-)
Njae…. Albert ÄR till salu men jag har väl inte så bråttom att få honom såld :-)
Förresten…… Vet du någon som skulle kunna vara intresserad av Lady? Behöver "dra ner" lite……
Oj siken liten sötnos ;D
#13 han vekar vara en riktig liten goding! ;D
Det är han !! =0)

Oj så näpen och söt liten kille…
Väntar förhoppningsvis själv min första valpkull, små Papillon.
#16 Hoppas allt går bra då den dagen kommer :-)

Tack…..det hoppas jag med. Ska bli jätte spännande.

#18 Åh ska du få små papillon valpar :) vad kul. Vilken kennel kommer tiken ifrån? Vilken hane har du valt?

#19 Jag är inte säker ännu om hon är dräktig…hoppas det..
Tiken kommer från Mme Hardy's och hanen är Candygolds Flashlight som är en mycket trevlig pojke och som har härliga färger.
Så nu väntar jag bara…:)
Här kommer lite nytagna bilder igen
"Trappen" har jag lyckats knåpa ihop alldeles själv !
Den här valplådan har jag också lyckats snickra ihop själv. Jag är faktiskt ganska stolt nu!
Fler bilder av Albert finns på: http://formositasgalleri.funestig.net eller på min hemsida http://www.funestig.net
Välkomna in på ett besök!
Sussi
#21 Gud så söt han är!
Tack IceLinn
;D
Vilken fin valplåda! Vet du, jag börjar misstänka att den där valpen inte kommer att flytta
.
Winston är en riktig läckerbit.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Värkar vara en trevlig ras, blir nästan lite sugen fast jag gett mitt hjärta åt papillon :P
Vad härligt att få ha honom så nära.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Håller fullkomligt med :-)