Jobb/Praktik på kennel?
Vet att för länge sedan såg jag en annons om en person som sökte personal till sin kennel.
Tyvärr gick jag i skolan så det var inte möjligt för mig då.
Men hur vanligt är det att en person som har kennel söker personal antingen som anställd eller som praktikant?

Är nog väldigt ovanligt då det är väldigt dyrt att ha kennel så tror inte många har råd att anställa folk som också ska ha lön.
Jobb med lön på kennel är nog i stort sett omöjligt att få i vårt land. Men det är vanligt med kennelpraktikanter. Jag var det 1989 och då fick man 100:- i veckan. Eller skulle få, jag blev rejält blåst på både pengar och alla mina grejer plus att människan hade tecknat telefonabonnemang i mitt namn (d v s förfalskat min namnteckning), så jag fick polisanmäla henne… Säkert en kul erfarenhet om det funkar, men det är lätt att råka illa ut. Nu finns så många andra hundjobb som jag tror ger betydligt mer om det är praktik man är ute efter. Hunddagis eller som assistent till någon som håller kurser t ex.

Det finns några slädhundskennlar som tar in folk som hjälp mot ersättning. Detta handlar då om de som har turistkörningar i de större vinterorterna.
Många kennlar har ju också hundpensionat och där finns ju ofta behov av hjälp! Då kanske framför allt under sommarmånaderna och loven.
är "anställd" på två stycken kennlar, men då som handler till deras hundar och ingenting jag gör ingenting med deras kennelverksamhet.. dock närvarar jag ibland vid valpning, dock inte för pengar, utan för erfarenheten och för jag tycker dej är skojj :P
vi har kennel själv fast i mycket mindre skala :P