Kennel iFokus

Kennel

Etikettvalparna
Läst 2743 ggr
Malteser
0

Försvunnen valp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu höll jag på, att få en hjärnblödning Gråter

Malteservalpen "Olle",8 v. var försvunnen…..Jag letade, både ute o inne…..
Låg på golvet o kollade, under alla möblerna….
Gick igenom, alla rabatterna / buskar ute….
Försökte locka fram honom, med en "…pipedocka"….
Ingen valp…
Då, fick jag äntligen syn på honom. Han hade somnat, bakom sin valphage, mellan gallret o väggen….
På fredag, flyttar han…..Skrattande

Katti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh så skönt att han inte var borta! Jag kan just tänka mig hur orolig du var. Han måste ha sovit väldigt gott Glad.

Kan berätta vad som hände oss i fredags. Vi har två kattungar, Katastrof och Rabalder. I fredags när min man kom hem från jobbet gick han som vanligt för att ta in posten. Rabalder följde med, så Niklas lyfte upp honom för vi gillar inte att de är på vägen (det är 50, men alla kör ju betydligt fortare…). Vi håller på att träna kattungarna att bli rädda för bilar men tyvärr går det ganska dåligt eftersom de är av en väldigt orädd natur. Det är ju trevligt annars, men farligt i trafiken. Det kom en bil och då blev han rädd och satte klorna i Niklas så han släppte ner kissen. Han trippade efter så fint och de var nästan inne på tomten när nästa bil kom (i 70 eller så). Kissen sprang - åt fel håll… Smack sa det och vi såg lilla Rabalder flyga in på grannens tomt. Vi gick dit och letade, meningen liten kisse syntes till. Fredrik som är 10 år såg det också och blev givetvis jätteledsen.

Jag polisanmälde händelsen (Agria kräver det när man inte har regnummer på bilen) och vi gick så småningom in och åt middag. Fredriks kompis som var här fortsatte leta och kom efter en stund in och sa att han sett Rabalder. Jag trodde det var grannens katt men följde med. Där låg vår lilla Rabalder i en buske utan en skråma! Chockad och rädd var han men efter bara någon timme lekte han med sin bror som om inget hänt! Och inget ont som inte har något gott med sig - nu håller han sig undan från vägen!

anaprincess
0

#1 Snacka om att ha änglavakt! Tur att lilla kissen klarade sig.

Bokskogens
0

Men lille Olle då! Sötevalp!

#1 Uss å fy då!
Men hade jag varit ni och om inte inte redan varit där så skulle ja ha åkt till vet.
Katter kan lätt få inreskador men ändå vara precis som vanligt.
Hoppas det går bra me pissen!