Kennel iFokus

Kennel

Etikettvalpköpare-och-fodervärdar
Läst 1748 ggr
LinaK
0

Angående valpköp.

Hej, första gången jag skriver till er här på Kennel.ifokus. Men jag har en liten fundering som jag går och grubblar på dagarna i ända.

Vi köpte i Januari en underbar Bichon havanais valp. Då hade han u.a på hela besiktingsprotokollet. (även fast han inte hade fått alla sina mjölktänder) Men han har nu utvecklat ett underbett som han fick vid runt 4 månaders ålder. Det var ju tänkt att vi skulle ställa ut honom lite, men det går ju inte nu eftersom havanaiser enbart får ha saxbett. Har jag som köpare ingen rätt alls att få tillbaka några pengar av uppfödaren? Jag betalade ju fullt pris för honom vid köpet.

Detta handlar faktiskt inte alls om pengar. Det är bara något jag undrat över. Så om ni väl hjälpa mig med funderingen så är jag tacksam =)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

myhombrero
0

Tyvärr har du ingen rätt att få tillbaka pengar. Då felet uppstod efter köp. Hade felet funnits där redan när du köpte hunden och senare upptäckte det då hade du kunnat få tillbaka pengar.

Tyvärr kan man inte ge några som helst garantier när det gäller levande djur. Vi man vara helt säker på att fu en bra hund att ställa ut får man köpa en som är vuxen.

Juliette-
0

Tyvärr är det i så fall något du och uppfödaren själva får komma överrens om dock är han ju inte färdigväxt och kanske ger underbettet med sig?

Tyvärr kan man inte som uppfödare lova en felfri valp utan man säljer bara det man ser och är han då felfri är det de man säljer