Kennel iFokus

Kennel

Etikettot-off-topic
Läst 2113 ggr
Katti
0

Bunden rottweiler

Igår hörde jag en hund skälla där det inte brukar finnas hundar. Det kan ju så klart hända, så jag tänkte inte så mycket på det. Lite senare kom grannen in och sa att det står en rottweiler och skäller på tomten bredvid deras. Hon ville att jag skulle följa med och titta på hunden. Vi gick dit och såg då att hunden var bunden. Då kanske grannen, som de trodde var bortrest, ändå var hemma och hade besök? Så måste det ju vara. Det blev senare och mörknade, men hunden satt kvar och inga lampor tändes i huset. De pratade med den bortresta grannen i telefonen, men han visste inget om någon hund.

Hon var öronmärkt, men tyvärr var två siffror otydliga. Varken polisen eller jag lyckades söka oss fram till hennes identitet.

Min man säger att han vid 14-tiden såg en person gå in på åkern bredvid huset med en hund, så det var nog då hon kom dit.

Väldigt skumt är det. Imorgon ska jag försöka forska i om de har hittat någon ägare och vad som kan ha hänt.

Bokskogens
0

Men tog du hand om hunden eller lämnade du den till polisen?
Är ju fruktansvärt om något gått ditt och bundit hunden för att lämna den!!

Katti
0

Polisen tog den med sig till djurhemmet. Jag har inte haft tillfälle att kolla hur det har gått idag, men inmorgon ska jag göra det.

Jag kan inte komma på någon annan anledning till att man skulle göra så än att man vill bli av med hunden…

anaprincess
0

#2 Usch vad hemskt om någon lämnat den där med flit :( och dessutom tror att dom ska komma undan med det eftersom hunden är öronmärkt.

Poodles
0

Läste i vår lokala tidning att kvinnan som bundit rottweilern inte ville ha den så därför hade hon lämnat hunden där. Man kan ju bara tacka "han där uppe" att hon åtminstone hade så mycket i huvudet att hon lämnade den där det fanns folk så någon kunde ta hand om den. Hemsk tanke "tänk om hon bundit hunden långt ut i skogen". Förstår inte vad det finns för folk!!!!

Nu får vi bara hoppas att hunden kommer till någon som tar hand om den på bästa sätt.

/Eva-Britt

Katti
0

Det finns fölk te allt! Så tänkte jag också; att det var tur att hon inte band den i skogen… Jag känner till denna kvinna sedan tidigare och det är väl bara att konstatera att hissen inte går hela vägen upp tyvärr. Men hunden är omplacerad sedan någon vecka i alla fall!

SparklingTindra
0

Vilken tur att det gick bra för hunden i alla fall.