Hur länge är ni hemma?
Hur länge är ni hemma med valparna? Är ni hemma hela valpperioden eller jobbar ni lite emellan? Hur fixar ni det med jobbet?
Jag är hemma i stort sätt hela tiden med valparna när jag jobbar kväll är mannen hemma :o).
Hälsningar från ett snöigt halland 
Tidigare har jag pusslat och pysslat för att kunna vara hemma ett par veckor runt beräknad valpning, inte jobbat så mycket när valparna varit upp till 3 veckor och sedan varit helt hemma tills valparna flyttat. Det största planeringsproblemet är ju om någon eller några valpar inte säljs direkt när de varit leveransklara. Det har man ju faktiskt aldrig några garantier för.
Nu har jag den stora lyxen att jobba hemifrån (som ombud för Agria Djurförsäkring), och det är verkligen en dröm! Jag har dock mitt andra jobb kvar och kommer att börja där igen i lite mindre omfattning nu i mars (har en 75%-tjänst, men ska inte jobba så mycket) samtidigt som jag säljer försäkringar. Nu har vi inga valpar planerade på minst ett år, men när det blir dags kommer jag söka tjänstledigt igen, men får nog inte det tyvärr…
Så min mamma som är pensionär och bor några kilometer bort får passa de små när vi jobbar. Min man har också möjlighet att jobba hemifrån ibland, så vi får pussla helt enkelt!

Jag brukar ta ledigt från dygn 57 och sedan är jag hemma c:a 1,5-2 veckor. Sedan brukar min man vara hemma någon vecka eller två. De första veckorna skulle jag inte vilja lämna dem helt själv.
När vi lämnar dem själva är de mellan 3-4 veckor. Jag arbetar mellan 4-5 timmar/dag. Så här har vi gjort i 12 år och det har aldrig varit några problem. När valparna är runt 4-5 veckor så får de alltid komma ur valphagen (vi har en ganska stor valphage) på morgonen och springa av sig, antingen i köket eller ute (om vädret tillåter). Sedan är de så trötta och sover gott.
Vi har en valphage som tiken kan hoppa i och ur som hon själv vill samt att denna står i vårat hundrum (som vi har inomhus i vårt hus). I detta hundrum kan ingen annan hund komma in i eftersom vi har en grind för.
Skulle vi ha någon valp kvar efter 8-9 veckor så går den ihop med tiken i köket när jag är på jobb. När jag är hemma så är valparna naturligtvis med så mycket som möjligt i huset men får även gå in och lägga sig i valphagen för att sova och koppla av emellanåt och på natten sover de alltid i valphagen.