Valp som inte äter
Är det någon som har tips på vad man kan göra med en valp som inte äter? Den verkar inte riktigt vilja svälja. Han är en vecka nu, så ätit har han ju. Han hänger med, men är inte så pigg som de andra och ökar väldigt långsamt i vikt.
Det är inte min valp utan en ur kullen där jag var med och assisterade vid födseln förra veckan. De som kom med så långa mellanrum. Matte har inte hunnit registrera sig här (skyller på att hon inte är någon datormänniska
), så jag ställer frågan åt henne!

Om det inte är några fysiska problem som gör att valpen har svårt att äta så kanske de kan stödmata med nappflaska?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Om den inte riktigt verkar vilja svälja så skulle jag uppsöka en veterinär faktiskt. Har valpen kontrollerats ordentligt i mun och svalg? Jag har varit med om valp som fötts med gomspalt som inte syns på valpen om man inte öppnade munnen och undersökte ordentligt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Den är kollad. Dock vet jag inte om hon lät veterinären kolla också (han hade sporrar så han har redan varit hos veterinären). Men då brukar de väl äta, men få upp maten genom näsan?

#3: Det sker inte alltid fick jag märka den hårda vägen. Då gomspalten satt inne i själva munnen liksom tillräckligt långt bak så hamnade maten ner i lungorna istället för ut genom nosen. Men det gjorde också att valpen hade svårare att äta än de andra valparna. Dock hamnar lite av maten ner i magen där det ska. Men det är inget som man kan göra åt en sådanvalp tyvärr.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hur har det gått / går, för valpen, som inte ville äta ?
Om valpen är OK nu.
Vad gjorde ni, stödmatning tex ?
Nyfikna Lillemoor / Smultronställets Kennel.
Jag pratade med henne idag och valpen är kvar, fast den är väldigt liten. Han får extra mat på dagarna och får då energi till att även dia. Nu är den ju 2 veckor så snart blir det dags att ge annan mat.

Berätta gärna hur det går, alltid nyttig information till oss andra om man får veta om andras olyckor tyvärr men hårda vägen lär man sig väl bäst på antar jag Uscvh! Hoppas det går bra för den lille i alla fall, alltid jobbigt då man inte vet vad som är fel OM det är ngt allvarligt att oroa sig för eller ej!
Hälsa din vän LYCKA TILL!
Han var väldigt liten i förhållande till sina syskon upp till 3 veckors ålder. Sedan har han tagit igen en del, men stor är han inte! Fast en sån valp, som envist hänger kvar vid livet trots en dålig start, måste det ju vara väldigt gott gry i från början!