Kennel My Hombrero
Jag som har denna kennel heter Pia. Vi föder upp cavalier king charles spaniel i liten skala. Våra hundar är i huvudsak våra familjemedlemar. För tillfället har vi 3 tikar varav en är pensionär.
Kennelnamnet blev godkänt 2006, våran första kull föddes 2005. Vi föder upp ca 1 kull/ år.
När vi inte har valpar tränar jag mycket lydnad och viltspår med våra hundar. En och annan utställning brukar det också bli med varierande resultat.
Stamtiken Nala som hon heter till vardags och som numera också är pensionär. Hon är en mycket lugn och stabil tik som finner sig i alla situationer som hon utsätts för. Hon är glad bara hon får vara med.
Från andra kullen behöll vi två tikar Belle och Kiara.Belle är en riktigt glad pussgurka. Hon älskar att sitta i knät vems knä spelar ingen roll bara hon får goa är hon nöjd.
Kiara är som dom flesta snyggingar en riktig diva. Hon vet att hon är snygg storst och bäst. Kiara har en otroligt kontakt och energi. Hon är en fröjd att träna och gör allt man be henne om. Sen att hon är som Emil i Lönneberga resten av tiden gör inte mig något.
På bilden Kiara och hennes bästis (kaninen) Smultron.
Belle
Nala