Kennel iFokus

Kennel

Etikettfrån-planering-till-parning
Läst 2529 ggr
Katti
6

Första kullen av ny ras!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag planerar min första kull med mittel-valpar! Kessi löper nu och jag räknar med parning om ungefär en vecka. Valparna ska komma den 25 juni, det bestämde jag redan när jag hämtade hem Kessi. Det är nämligen min, Kessis och Kessis mammas gemensamma födelsedag Skrattar. Därför hade jag sagt till henne att hon skulle börja löpa till helgen som var, och den lydiga hunden började sent på fredagkvällen! Pappa Lelle bor i Skåne, så vi ska snart ut på äventyr! Imorgon blir det ögonlysning och patellakoll, så håll gärna en liten tumme åt oss!

tjoopa
0

👍 *håller en tumme* ;)

Fruset blåbär
0

Håller tummen här med! 👍

russin
0

Spännande med ny ras i avelsarbete🙂

Cahira
1

Åh mittelspitz! ❤️ Saknar verkligen att ha en mittel!

Håller tummarna och lycka till!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Katti
5

Åh, det har jag glömt att skriva, men tumhållningen funkade! Hon var fri både här och där, så det blir en resa nästa vecka Skrattar.

Cahira
0

Kul!!

Katti
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi varit i Skåne och träffat goa Lelle! Kessi hade i en vecka parat sig hej vilt med mina andra tikar. På vägen ner hälsade vi på min syster som har fyra tikar och Kessi ville bara leka parningslekar Skämtar. I tisdags när vi kom lekte hon och Lelle så fint. Han försökte para henne, men det var inga speciellt seriösa försök. I onsdags däremot blev det ganska omgående en hängning på sisådär 20 minuter. Så nu är det bara väntan kvar!

När jag tänker efter är det klart att det inte blev parning i tisdags, då hade ju valparna kommit för tidigt Gapskrattar. Från i onsdags är det 63 dagar till vår födelsedag!!!

Cahira
0

Spännande! Håller tummarna! :)

.m.m
0

Lycka till!