Praoa på kennel?
Jag är 14 år och fyller 15 i sommar. Jag har prao vecka 18 och skulle vilja hjälpa till på en kennel. det spelar inte så stor roll vilken hundras. Jag är van vid både stora och små hundar, jag har en boxer och har passat en bullmastiff och 2 chihuahuor. jag har även en katt på 8 år. jag har alltid velat bli veterinär och det vill jag fortfarande. jag har vetat seden 6:an vart jag ska gå på gymnasium alltså ett djurgymnasium. Har inget problem med att plocka upp hundbajs och verkligen inte städa burar jag städade alltid kaninburar när jag var liten för att jag tyckte det var roligt ganska annorlunda. Jag vill verkligen praoa på en kennel. Jag bor i Stockholm. Är det någon som jag kan praoa hos?
Tacksam för svar :) //Linnea

Du menar att göra praktik hos uppfödare så brukar inte det godkännas av skolan eftersom uppfödaren i regel har något annat som jobb och därmed blir inte kenneln en arbetsplats. Hunddagis eller pensionat är tips om du vill ha praktik med hundar!
Mvh Ellenfyrkant
Jaha hade bara hört att någon praoat på en kennel men okej tack för svaret vet någon om det finns något pansionat eller härgbärge?

Ballasten har ju dock pensionatverksamhet. TS om du kan tänka dig att åka norrut finner du säkert uppfödare som lever på slädhundsverksamhet på kenneln!
Mvh Ellenfyrkant
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika
#5 vet du om man kan praoa där eller?
#6 Hör av dig dit. Kenneln tar ofta emot prao-elever.
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika
Nu Har jag frågat både vallaren och kelpie och den ena var man tvungen att praoa i två veckor och den andra så fans det ingen busshållplats inärheten
Så är det någon som känner till något hundpensionat/ kattpensionat?