Sveas valpar
I den här tråden tänkte jag lägga in bilder på min Chihuahuatik Svea och hennes valpar. En och annan bild på Sveas mamma och en storasyster kommer nog att hamna här också. Jag har fått alla tre tikarna på foder, nu är det enbart Svea som går i avel. Valparna föds hos uppfödaren men efter några veckor får de flytta hem hit till oss. Både jag och uppfödaren har pratat med SKK så vi vet vad som gäller. All kontakt angående valparna och eventuella köp går genom uppfödaren i första hand.
Valparna är födda 21/12 2013 och det är en hane och tre tikar.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Så fina valpar! :)
Måste kännas skönt att det gått bra!
Sajtvärd på Sheltie IFokus
#3 Tack! Det känns jättebra, alltid lite nervöst med första kullen men hon skötte det helt själv.
Anna-Karin
Gud så söta! 😍 Vad är ljusa för färg? Blå?
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#5 Därom tviste de lärde ;-) Lutar åt blå. Ser lite viltfärgad ut på nyaste bilden men nosen är som på en blå, funderade på lila ett tag. Den som lever får se. Roligt med ngt annat än black and tan ävem om det är min favvofärg.
Anna-Karin
Blå och tan kanske? :) Ska bli kul att se!
#7 Det är ett av alternativen ;-)
Anna-Karin
Så söta! :)
Valparna växer så det knakar och ligger helst utanför bolådan nu. Hanen och den ljusa tjejjen är de som är mest vakna och tar små turer på egen hand. De två mörka tikarna är riktiga surskallar som skriker i högan höjd när de är missnöjda med något.
Fick en hyfsad bild på den mest svarta honan i dag.
Anna-Karin
😍
Men gud, sötdöden!
😍
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
3,5 vecka och nu är det fart i hagen, lättast att fota efter lek när de lugnat ner sig.
Börjar med Blånos som inte bestämt sig riktigt för vilken form av blå hon är men ser just nu ut som blå viltfärgad med vita tecken. Pälsen är lite mitt emellan men tippar på långhår.
Anna-Karin
Sötnosar allihop 
Gullefjun ❤️
Jättefina valpar! :)
Du behöver inte oroa dig för att visa för mycket, är jättekul att se :)
Fy vad tiden rusar i väg, nu är valparna drygt fem veckor och även om det är en hel del jobb så börjar jag känna paniken inför att de ska flytta. Ingen ur den här kullen ska bo kvar är det tänkt.
Namnen är mer eller mindre bestämda nu:
Den blå kh tiken (blue fawn?) Wonderbits Xmas Mystique
Stora lh tiken W Xmas Joy
Kh tiken, min favorit, W Xmas Carol
Hanen W Xmas Spirit
Anna-Karin
Sööötaa!
❤️
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Tiden rusar i väg, de små är 6 veckor nu. Idag ville största tiken absolut följa med ut så det fick hon. Kavat liten tjej som gick i snön och nosade som om hon gjort det hela livet. Hon är värsta utbrytardrottningen och vill vara med oss tvåbenta för jämnan.
Tyvärr gör hon sig inte så bra på bild.
Anna-Karin
#33 Har du inte tagit ut dom tidigare?
minavitas.wix.com/kennel
Vi har haft så himla kallt så jag har inte velat ha dem ute.
Anna-Karin
Nä de är klart när dom är så små.. Hur kallt har ni det?
minavitas.wix.com/kennel
I dag är vi nere på noll nästan så de har varit ute en del men tidigare har vi legat på -10 och kallare. Inget väder varken jag eller hundarna gillar att vara ute i. Promenader går bra men att stå stilla på tomten med små valpar som fryser är ingen hit. Tacka vet jag sommarvalpar, då kan man ligga i hagen på gräsmattan.
Anna-Karin
#41 wow, hur lyckas du få henne att stå så fint?
minavitas.wix.com/kennel
Jag är så kär i den blå tjejen! ❤️
Den blå (blå fawn med vita tecken) är underbar. Hon ställer upp sig jättefint om man lockar lite på henne. Sekunden efter är det fullt språng mot kameran.
Alla fyra är underbara men hon är så himla söt och go, mer feminin än sina vilda systrar. Synd att jag inte får in filmen jag spelade in i eftermiddags när de slogs.
Anna-Karin
http://www.youtube.com/watch?v=CyAPNjwzMc0&feature=youtu.be
Spelade in det mest för ljudets skull.
Hoppas att den fungerar nu!
Anna-Karin
Min chinese crested valp förvandlas till räka när jag försöker ställa upp honom. xD
Dom har blivit så stora och söta! ❤️
Jag hoppas att de två långhåriga får nya hem snart, den blå och den lilla svarta kh tiken har nya hem som väntar (den svarta blir nog kvar här). Ju äldre de blir ju svårare är det att se dem flytta även om det är väldigt skönt på sitt sätt. Det är gulligt med valpar men det är ett himla jobb också, de stora hundarna ska ju ha sitt som vanligt samtidigt som valparna kräver en del. Nu har ju jag en liten ras och få valpar, känner verkligen att jag gjorde rätt som aldrig tog några kullar på mina curlies.
Anna-Karin
Tror att det är ekorre inblandat i rasen. Häromdagen hittade jag den blå halvvägs upp i kompostgallret jag har för sovrumsdörren och i dag klättrade hon och lh tiken upp i soffan. De har inte gått att fotografera den här veckan men ska försöka att skärpa till mig på den fronten.
Anna-Karin
Den blå flyttade i söndags och i morgon är det dags för hanen att flytta till sina nya matte. Ingen av de flyttar längre bort än fyra mil så det finns en chans att få träffa dem igen. Kvar hemma är nu kh tiken och lh tiken, den sistnämnda vill hemskt gärna ha ett eget hem men kh vill nog bo kvar här. Dåligt med bilder på sistone då de är stilla enbart i sovande.
Anna-Karin
Ljuva små liv ❤️