Kennel iFokus

Kennel

Etikettförsäkringar
Läst 1956 ggr
russin
0

Försäkringar

Någon som har koll på Folksam och vad som egentligen gäller för kennel ?

En kennel kan ju liksom bestå av 1,2 eller väldigt många hundar och det finns inget info på deras hemsida. Vissa bolag räcker det med reggat kennelnamn för att få viss rabatt, hos andra behövs en hel flock hundar. Vad gäller egentligen hos Folksam tro 🙂 Det handlar om över 800 kr per hund och år enligt deras beräkningar via hemsidan, så det är ju faktiskt en del (och ingen där kunde svara på det via telefon under helgen - fel folk).

Har haft Agria i många år, men tröttnade på vissa helgalna grejer dom ändrade och bytte till Optimal tidigt förra år. Det kan ha varit det dummaste jag gjort, då Optimal nu verkar göra en hel del fulgrejer och ändringar enligt vad jag läst mig till på FB (samt deras hemsida) - och jag kommer även få en rejäl höjning på premierna när nästa års försäkring börjar. Pga allt strul så komer jag inte hålla kvar vid Optimal, utan byta igen (tur jag har friska hundar !) - men är osäker på om jag ska gå tillbaka till Agria eller ev välja Folksam.

Vill veta mer, då det saknas lite info på Folksams hemsida för hunduppfödare - stora som små