Resa till Norge
Hejsan, jag har en hund på 9 månader (10 månader då denna resa planeras). Vi har tänkt åka till Norge och hälsa på släkt och vänner, hon ägs av oss och vi har skrivit på SKK-köpavtal. I samband med det ska min kusin ställa ut hennes ena hund och jag och min familj funderar på att göra likadant med min hund. Hon har ställts ut två gånger här i Sverige en gång när hon var 6 månader på solvalla minnesutställning då blev hon BIR- valp och Hp. Sedan nu i helgen på stockholms hundmässa då hon blev Excellent och 2:a. Vi ställer ut henne för vi tycker det är roligt och bra träning i olika miljöer.
Hon har fått sina sprutor hos uppfödaren och sedan när hon var 12 veckor här hos vår veterinär.
Så därför undrar jag, vad krävs det för att få resa med hund till Norge.
Här kan du läsa om att resa till Norge med hund http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/reise_med_kjaledyr/veileder_slik_reiser_du_med_kjaledyret_ditt/
I somras exporterade jag en valp till Norge. Det som krävdes då var att en veterinär skulle avmaska henne med medel mot rävbandmask och skriva intyg om att detta var gjort. Men läs på sidan så att det blir rätt!