Kennel iFokus

Kennel

Etikettlite-allt-möjligt
Läst 2161 ggr
[SammieS]
2013-10-31 09:42
0

Uppfödning

Jag antar att många av er som är inne på denna sidan "Kennel" har en egen uppfödning?

Hur startade ni upp det hela och har det gått bra för er? (valfritt att svara) jag är nyfiken :)

Katti
2013-10-31 23:18
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj, det här kan bli en lång historia, men jag ska försöka hålla den kort!

Eftersom jag "alltid" har haft och fött upp djur var det för mig en självklarhet att jag skulle ha kennel. Kennelnamnet fick jag -90, när jag var i 20-årsåldern. Första kullen hade jag -91 på min första egna hund, en kelpie som hette Tina. Totalt har det hittills blivit 20 kullar av fyra olika raser. Jo, jag har lite svårt att bestämma mig, men det finns ju så många fantastiska raser 🤪.

Jag tycker att det har gått bra, även om man så klart drabbas av bakslag ibland. Mitt mål är inte hundar som sopar utställningsringarna med konkurrenterna utan friska hundar som följer standarden både vad gäller utseende och mentalitet och att dessa hundar ska få bra hem hos trevliga familjer!

Cahira
2013-11-02 16:54
0

Jag har inte kennel än men har velat bli uppfödare sedan jag var 6 så jag är här bara av rent intresse. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Jamie+Engla
2013-11-02 20:11
2

Min mamma har varit uppfödare så länge jag levt. Först på Rottweiler och mops, men nu håller vi oss till Am.Akita och Podengo PPLP. Vi har haft en del kullar genom åren och siktar mot friska och stabila hundar, som även följer rasstandarden. Vilket vi även lyckats med, vissa bättre än andra i Utställnings syfte men friska o mentalt stabila är ett måste! Speciellt på dessa skarpa raser. Fyller Snart 16 ;)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning