Kennel iFokus

Kennel

Etikettfrån-planering-till-parning
Läst 1692 ggr
vaktla
0

För tidigt ute

Jag har nog räknat fel på löpet hos min tik. Vet inte hur jag ska förklara hur hon ser ut i nedre regionen, men till att börja med är sidorna runt öppningen till nederdelen 1cm tjocka. Hon är en papillon så deras nedre del är ganska små normalt sett antar jag. Eftersom jag är ivrig för att hon ska paras detta löp så vill jag höra med er om det kan vara så att hon börjat svullna och är i förlöp. Kände försiktigt på nedre delen och den är inte slapp utan faktiskt halvhård. Som att känna på en gummi ring ungefär.

Katti
0

Vilken dag är hon på? Du har ingen erfaren hane som du kan "fråga"? Småhundar kan svullna upp så att det nästan ser groteskt ut, men de kan vara svullna mycket längre än höglöpet, både före och efter.

vaktla
0

Det är ju det jag inte vet. Om hon ens är inne i löp alltså.

Katti
0

Är hon så svullen så löper hon nog. Blöder hon? Du måste väl veta hur hon ser ut i normal fall!

Det låter som om det är läge för ett utstryk eller kanske progesterontest tycker jag.

vaktla
0

Hur gör man progesterontest? Visar det löp eller bara höglöp? Min tik blöder inte alls eller inte så jag ser. Har provat med papper som jag håller mot men inget har synts något löp.