Kennel iFokus

Kennel

Etikettot-off-topic
Läst 3252 ggr
liiillap
0

Akita

Någon som är ägare av en Akita som kan ge mig lite fakta hur dom är att ha och göra med, aktivering och temperament o.s.v hur rasen är rent allmänt att ha helt enkelt :) 
Jag och min sambo är väldigt sugen på att skaffa en sån i framtiden nämnligen. men vill se först att den passar in i vårat liv, så både vi och hunden blir lycklig :) 
Då jag inte bara vill gå på det som står i hundböcker :P 

( visste inte vilken grupp jag skulle lägga tråden i)

Calcifer
0

Följer tråden med intresse. Har alltid velat ha en akita, drömhund nr 1 (tätt följt av kai ken). :)

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

liiillap
0

#1 härligt en till som jag då :) 
man blir inte mindre sugen att skaffa en sån heller när man har sett på Silverfang och  speciellt filmen Hachiko. var fast för hunden långt innan man såg dom filmerna, men just efter dom filmerna, vart det lite mera :) 
Tycker dom ser så mysiga ut :)

Calcifer
0

Haha, nej, det är ifrån Silver Fang jag fått reda på om rasen. Sen har jag läst väldigt mycket och älskar allt jag läst. Nu flyttar jag ju till Japan också…! :D

Dock så blir det inte än på rätt många år. xD

liiillap
0

#4 samma här, skaffar en akita när man bor i ett eget hus på landet:)

Calcifer
0

Kommer skaffa en Kishu Inu också. Men återigen, inte fören allt är stabilt och så.

Jamie+Engla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag och min mamma har uppfödning på American Akita. Vår första kull kom 2008, och har hållt på sen dess. Vi är mycket aktiva på utställningar och nästa Officiella är i Ronneby 11/8. Då vår hemsida ligger nere just nu är det bättre med mejl, eller ring vet ja :) Välkommen att ställa frågor och höra er om! (Kontaktuppgifter fås i pm om så önskas)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

;)

Calcifer
0

Jättefina hundar! Själv är jag inte intresserad av American Akita men jättekul att det finns.

liiillap
0

#6 - #7 vart ligger uppfödningen någon stans då ? 
Vi bor i gävleborgs län, skulle vara jätte kul att komma och bara se Akitan på nära håll i verkligheten :) 
Både vuxna och valpar :) 

Själv har jag en blandis tik på 3 år 
hennes mamma är  rottis och schäfer  blandning
Och hennes pappa är labbe/ amstaff blandning 

Har läst att Akita inte är en nybörjar hund. men med tanke på att jag har tiken med dom raserna hon har så kan man ju inte direkt säga att jag är en nybörjare :) 
Har även haft praktik på ett hunddagis och vet vad en hund behöver :) 

är det någon större skillnad på American akita och akita ?

Jamie+Engla
0

Vi Bor i Skåne län, ca 30 minuter från Malmö :) Jag upplever den amerikanska som gladare och den ser mycket mer vänlig ut. Alert och pigg i rätt temperatur såklart :) Vi har många som ringer och frågar om American Akita, och även Akita (inu) bara för att få veta mer. Nästa utställning längre upp är kanske Stockholm int =D

liiillap
0

aha :) 
när ät utställningen i stockholm då? :) 
Det var en bra bit du :) 
Men gillade utseendet på era am akita :)

vallhund
0

Stora Sthlm hålls Luciahelgen. Många rasklubbar har egna rasdagar/träffar/utställning/andra aktiviteter/tävlingar någon gång om året. Kolla med rasklubben, man brukar vara väldigt välkommen som valpspekulant.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

liiillap
0

Hur hittar man rasklubben då? :P

vallhund
1

Börja här: http://www.skk.se/hundraser/akita/ o sen lusläser du allt som du kan hitta där om rasen + botaniserar på uppfödarnas hemsidor.

mvh

liiillap
0

#14 tack :)

liiillap
0

14 # fast har redan läst allt där om rasen, men vill veta mycket mera :)

vallhund
0

#16 Jag menade naturligtvis att läsa allt om rasen på SKKs sida samt rasklubben.