Kennel iFokus

Kennel

Etikettlite-allt-möjligt
Läst 1958 ggr
liiillap
0

att ha en kennel?

Har några funderingar som jag hoppas att någon här inne kan svara på :) 

Om man startar en kennel och börjar föda upp hundar, är det något man kan leva på? 
Eller är det mer en " hobby"  som blir typ ( +-=0) ?

Jag har nämligen precis tagit studenten, och vet inte vad jag ska göra för något. Det ända jag vet är att jag vill jobba med djur, då det har varit mitt intresse ända sen jag typ var nyfödd :P

Mysisa
0

Att ha en kennel kostar ofta mer än vad man får in, det är jätte svårt att leva på enbart sitt hundintresse

minavitas.wix.com/kennel

vallhund
2

Dessutom måste man ha en ordentlig buffert. Kejsarsnitt har en tendens att inträffa på jourtid.

De få som kan försörja sig på "hundar" håller kurser, dvs är instruktörer, ger föreläsningar, en del trimmar o annat runt i kring.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Katti
1

Räkna med att det kostar riktigt mycket i alla fall de första 10 åren. Efter det kan man, om man har en hel del flyt, kanske få det att gå runt. Mitt råd är att den som vill föda upp hundar satsar på en utbildning som ger ett jobb som är flexibelt (eller en rik respektive 😃), för när du väl har börjat med hundar är ditt liv allt annat än flexibelt!

Cahira
1

Det är mer kostnader än bara valpar och parning, det är vaccinering, koll och meritering av föräldradjur, registrering, kostnader till utställningar, foder, försäkring etc etc etc. så är väldigt vanligt att det går minus och många uppfödare jag pratat med har en buffert på 20-30.000 på banken inför varje kull ifall nåt skulle gå snett.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.