Annons:
Etikettvalpköpare-och-fodervärdar
Läst 4547 ggr
Jetaime
1/8/17, 9:23 PM

Frågor till köparna.

Vad är viktigt för er som uppfödare att veta om era blivande valpköpare?

Annons:
Katti
1/16/17, 9:25 AM
#1

Jag vill veta att de har en långsiktig plan för hunden i sitt liv. Alltså inte bara "Nu har vi sex veckors semester, så vi vill ha en hundvalp!".  Hur de kommer de lösa hundägandet i sin vardag helt enkelt. 

Om de har haft hund eller hundar tidigare vill jag veta hur de har varit och vad de har gjort med dem. Får jag då veta att förra hunden t ex var jättetrevlig mot familjen men vaktade tomten mot alla andra kan jag komma med tips som gör att de slipper detta med nya valpen. Framför allt gör såna här frågor att man får en bra diskussion och ser hur den tilltänkta valpköparen tänker kring hundar och hundägande.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Jetaime
1/16/17, 7:43 PM
#2

#1 Tack för svar :) Hoppas att fler vill svara!

Amandla
1/16/17, 8:49 PM
#3

Eftersom jag har pudlar så är en av mina frågor hur mycket kunskap om pälsvård som finns, och jag lägger gärna ett antal minuter (i första samtalet, går vi vidare så blir det betydligt mer) på att beskriva vad som krävs… En annan fråga är hur de löser det för hunden under dagarna. Pudlar vill oftast vara med, ensam hemma är inte alltid en bra lösning för dem. En som ringde pratade om att hon bodde så nära jobbet så hon kunde gå hem på en minut för att ta ut hunden under lunchen. Hon sa att hundar behöver lugn och ro från sina ägare så det var inget problem att lämna den ensam många timmar varje dag 🤪 Behöver jag säga att hon inte fick köpa någon valp hos mig?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jetaime
1/16/17, 11:33 PM
#4

#2 Tack för svart. Såklart är det ju väldigt individuellt beroende på ras man har :)

CayKantos
1/24/17, 1:03 PM
#5

Putt 0:)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
1/24/17, 4:55 PM
#6

Jag skulle nog fråga hur de skulle göra om det dyker upp problembeteenden, den frågan fick jag av min uppfödare och det var en riktig tankeställare!

Annons:
Mysisa
1/27/17, 6:45 PM
#7

Jag frågar alltid vad dom tänkt göra med hunden. Många tror att min ras är en söt liten prydnads hund bara för att den är så liten.
Så jag vill veta att en valpköpare är införstådd med att det är en aktiv ras som behöver ordentligt med stimulans både psykiskt och fysiskt.

minavitas.wix.com/kennel

Upp till toppen
Annons: